%27Het+vak+is+enorm+veranderd%3A+bewustwording+van+de+kracht%2C+trajectmatig%2C+strategisch+en+op+CEO%2Dniveau%27
Nieuws

'Het vak is enorm veranderd: bewustwording van de kracht, trajectmatig, strategisch en op CEO-niveau'

EVENTMARKETING - D&B Eventmarketing bestaat 35 jaar. Pieter Bas Boertje is al 30 jaar lang het gezicht van het bureau dat inmiddels opereert vanuit Hilversum. Eerst met Janine Dechesne en nu met Lennart Peeperkorn. Rondom het 35-jarig bestaan deelt D&B Eventmarketing kennis en expertise. In aflevering 1: Pieter Bas Boertje over het veranderende eventvak, de stappen die gemaakt zijn en die nog gezet moeten worden. Samen.

Pieter Bas Boertje, bureaudirecteur van D&B Eventmarketing, het bureau dat dit jaar 35 jaar bestaat, analyseert het evenementenvak: 'Het vak is enorm veranderd en dat zit volgens mij in de volgende punten':

 

De bewustwording van de kracht van events

 

Het trajectmartige: het evenement als aanjager van andere communicatiemiddelen

 

Mensen zien nu de waarde, het effect en de impact. Ver weg van het eenmalig moment

 

'De essentie zit momenteel in het feit dat bedrijven een evenement strategisch inzetten en dat de CEO daarbij betrokken is. Hij of zij weet waar het bedrijf naar toe moet of gaat en dat een evenement daarbij zo krachtig is dat het daar echt aan bij kan dragen. We moeten de CEO's overtuigen wat een evenement kan opleveren. Het hele vak moet de opdrachtgever meenemen en blijven opvoeden. We kunnen zo veel uit een evenement halen.'

 

>> Binnenkort tips van D&B Eventmarketing op EvenementOrganiseren.nl over jubilea, relatiemarketing en het productieproces.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.