...en wat het aan óns heeft, ons eventprofessionals. Onderzoeken, wetenschap, keiharde effecten, voorbeelden vol impact en effect, meningen, visies, we gooien alles op tafel om samen de strijd aan te gaan: we moeten onze plek op eisen in de marketing- en communicatiemix en dat is niet de plek waar een deel van de buitenwereld ons nu neerzet. Geen calimerogedrag meer, geen feestjesstigma meer, maar op naar de rol van spil in marketing- en communicatietrajecten. Geen revolutie zonder manifest als houvast, als uitgangspunt en als statement naar de buitenwereld. Naar al die bedrijven die we de LIVE component in hun marcom-mix gunnen. Omdat het werk, omdat het effect heeft. Dat manifest maken we samen, met als aftrap deze eerste aanzet: een manifest voor ons complete vak. 15 punten die we samen perfectioneren en aanpassen op www.jointheLIVErevolution.com Doet u mee, bundelen we de krachten en versterken we onze positie? #jointheLIVErevolution en om het manifest kracht bij te zetten: schrijf uw beste case in voor de Gouden Giraffe Event Awards, zodat we kunnen laten zien waar 'we' toe in staat zijn!
- Kijk om u heen en herken de experience economy
Joe Pine: ‘Traditional marketing has become a phoniness-generating machine – instead marketeers should shift their budget to marketing experiences where potential customers cannot help but spend their time with you.’
- Generatie X, Y, Z schreeuwen om live ontmoetingen, geef ze die
- ‘Tell me and I forget teach me and I may remember involve me and I learn’
- Kies voor keurmerken, kwaliteitsstempels en goed verzekerde eventbedrijven
- Stop met het kijken naar events als ware het louter feestjes, events creëren fans en ambassadeurs voor uw merk
- Stop met het zelf doen, evenementen organiseren en live strategisch inzetten is een vak
- Organiseer nooit meer een evene ment zonder doelstelling
- Leg doelstelling bloot door een 0 en een 1 meting
- Laat de kansen niet liggen
- Ga niet tegenover de eventprofessional zitten, maar er naast
- Eis van ieder eventbedrijf dat u inhuurt dat ze hun specifieke meerwaarde blootleggen
- Eis transparantie en stop de verborgen commissies
- Pitches ok, misbruik nee!
- Professionaliseer, innoveer en profiteer
- Laat al uw merken, labels, producten tot leven komen, anders verliest u de slag!