
Na een rustige periode wat evenementen betreft, breken er weer drukke tijden aan in het Openluchtmuseum. In de laatste twee weken van september bezoeken Barenbrug, NIZO , Unilever en Coop het museum. Countus ging hen met 400 gasten al voor op 10 september.
NIZO en Freia
NIZO food research bezoekt het Openluchtmuseum in het kader van de internationale conferentie over zuivelfabrieken. In het museumpark staat de stoomzuivelfabriek ‘Freia’ die het proces van boter en kaas maken rond 1908 laat zien. ‘NIZO legt deze mooie link naar het onderwerp van de conferentie’, laat Margo Braafhart van Sales & Reserveringen weten. ‘Veel bedrijven hebben een link met ons museum, wat ervoor zorgt dat het evenement en de museumlocatie elkaar versterken. Freia is normaal geen horecalocatie, maar wordt speciaal voor dit gezelschap omgebouwd. De deelnemers proeven er een aantal speciale kazen’.
Barenbrug
Barenbrug Holland BV bezoekt het museum met haar bedrijfsuitje. ‘We waren op zoek naar een locatie in de regio’, laat Ria Thomassen van Barenbrug weten. ‘We willen de werknemers wat extra’s brengen. We bekijken een voorstelling in het HollandRama en wandelen vervolgens naar de bierbrouwerij. Deze blijft speciaal langer open. Ook hadden we gehoord dat het Openluchtmuseum een leuke locatie is’, aldus Ria Thomassen. De avond eindigt met een buffet en feestavond.
Naast bedrijfsuitjes is het Openluchtmuseum een gewilde locatie voor gepensioneerdenuitjes. In september bezoeken zo’n 800 gepensioneerden van Coop Supermarkten en Unilever het museum. Zij bezoeken het museumpark op eigen gelegenheid en praten gezellig bij onder het genot van een ambachtelijk buffet. De 17e eeuwse Kasteelboerderij leent zich hier uitstekend voor. Countus accountants en adviseurs hield haar familiedag in het Openluchtmuseum. Werknemers met hun gezinnen bezochten het museum en lunchten in de historische Kasteelboerderij.