Gouden+Giraffe+2021%3A+Bridge+to+Liberation
Cases

Gouden Giraffe 2021: Bridge to Liberation

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De Gouden Giraffe Event Awards 2021 kent maar liefst 71 ingeschreven cases. De komende dagen publiceren we ze 1 voor 1 op EventBranche.nl. In de categorie PR & Mediawaarde komt Stichting Bridge to Liberation met een evenement rondom de waargebeurde persoonlijke verhalen ten tijde van de Slag om Arnhem.

BRIDGE TO LIBERATION

Opdrachtgever: Stichting Bridge to Liberation
Categorie: PR & Mediawaarde
Fysiek of online event: Fysiek
Jaar: 2019

Korte omschrijving:
Een beleving met muziek, special effects, film en dans neemt je op spectaculaire wijze mee in waargebeurde persoonlijke verhalen ten tijde van de Slag om Arnhem, WO2. Spannende, mooie en ontroerende verhalen die je zo in “het nu” zou kunnen plaatsen. Met verschillende side events betrekken we doelgroepen om de impact van oorlog via een beleving mee te geven zodat je een idee hebt bij wat oorlog met mensen doet.

Aftermovie - Bridge to Liberation 2019 from Bridge to Liberation on Vimeo.

 

Hoofddoelstelling:
Op een nieuwe manier, met een breed publiek, stil staan bij de impact van de Slag om Arnhem. Daaruit lering trekken en lessen vertalen naar nu en de toekomst, vergroot de relevantie van de impact van oorlog en de waarde van vrijheid voor komende generaties. Het vertellen van verhalen, het creëren van belevingen ( evenement) en het verbinden van het verleden, het heden en de toekomst. Daarmee het beseffen en invoelen van het belang van leven in vrede en veiligheid voor verschillende generaties. Dit jaar had Bridge to Liberation een internationaal perspectief (Brits, Pools, Duits en Nederlands).

Effect & Impact:

De inhoudelijke en communicatieve doelstellingen zijn behaald vanuit de evaluaties, monitoring op communicatie en impactonderzoek onder de community.

Resultaten Bridge to Liberation 2019 Communicatie:

Totaal bereik 17.105.357 PR Waarde (waarvan aantal berichten online verschenen 2.145) € 25.322.891

Totale kijkcijfers B2L 2019 792.692

Totale kijkcijfers documentaire Arnhem For Ever 388.000

Totaal offline bereik 1.888.000 Het totaal meetbare bereik van de communicatie is met 100% gestegen ten opzichte van het totale bereik in 2018. Deze grote stijging is deels te verklaren door de grote aandacht van de media voor het kroonjaar 75 Jaar na de Slag om Arnhem, maar ook door handhaving van het communicatieplan van Bridge to Liberation en het vasthouden en uitbreiden van haar community.

Vanuit het impact onderzoek is gebleken dat de ondervraagden ( publiek of tv/online kijker) het evenement een 8,5 geeft. De rede van aanwezigheid bij B2L van de ondervraagden

57 % om te herdenken

26 % om iets mee te geven aan andere (voornamelijk kinderen)

5% vanwege unieke moment

12 % vanwege programma Ondervraagden vinden het belangrijk

99% om te herdenken, eren, leren en te beleven

97% zou het aanbevelen aan anderen

100% om te herdenken ook al er geen veteranen meer zijn

Wat is bereikt?

99% vond dat volgende uitwerking was van de avond

• eren en herdenken van hen die zich voor het herwinnen van vrijheid hebben ingezet is

• bewustzijn dat vrijheid nooit vanzelfsprekend is

• de impact van de Slag om Arnhem beleefd

• herinnering aan de Slag om Arnhem levend gehouden

Bridge to Liberation heeft geen directe opdrachtgever maar funding partners; Gemeente Arnhem, Provincie Gelderland en vfonds. Samen kiezen zij er voor om te investeren in Bridge to Liberation om impact in de samenleving te genereren. Afgelopen editie werd door allen gezien als waardevol ook richting de toekomst. Zij zullen met ons voortbouwen om meer impact te genereren. 


Learn from the Best: kijk mee met de 70 beste events van Nederland

Op 20 en 21 april presenteren alle ingezonden cases zich voor de Gouden Giraffe Jury. Dat gebeurt online binnen het NetworkTables Platform. Per categorie kunnen de experts in de jury hun vragen stellen. Een ongekende kans om bakken en bakken aan inspiratie op te doen van zowel online als fysieke events. Je kunt er online als publiek bij zijn. Al onze leden hebben hebben daar een uitnodiging voor gekregen. Ben je geen lid, maar wil je wel in 2 dagen super geinspireerd raken, stuur dan een mail naar Elin en word alsnog lid: elin@eventbranche.nl ovv 'LFTB meekijken'.

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.