Gouden+Giraffe+2018%2C+nominatie+categorie+Interne+Events%3A+Lancering+Nouryon
Nieuws

Gouden Giraffe 2018, nominatie categorie Interne Events: Lancering Nouryon

GOUDEN GIRAFFE EVENT AWARDS - De genomineerden van de Gouden Giraffe Event Awards kregen woensdag 13 maart allemaal een verrassingsbezoek van de organisatie. In de categorie Interne Events ontving The Hospitality Group een nominatie voor de lancering van Nouryon.

Casenaam: Lancering Nouryon
Opdrachtgever: AkzoNobel Specialty Chemicals
Inzender: The Hospitality Group
Locatie: AkzoNobel Specialty Chemicals Innovation Center
Aantal personen: 250 werknemers en 10.000 internationale gasten (via livestream)
Budget: tussen 250.000 – 350.000 euro

Doelgroep: nationale en interantionale medewerkers van AkzoNobel Speciality Chemicals

Hoofddoelstelling:
Onthulling nieuwe naam en lancering van het bedrijf Nouryon. Subdoelstellingen: Medewerkers centraal zetten in deze gebeurtenis om enthousiasme en vertrouwen te kweken door participatie in de creatie van de nieuwe naam en de betekenis. Interne betrokkenheid vergroten door medewerkers deelgenoot te maken in de creatie van de nieuwe identiteit en strategie. Een positieve kijk onder werknemers te creëren over de verandering en de toekomst.

Concept:
Het lanceringsevenement is georganiseerd voor medewerkers en wordt met een livestream via internet aangeboden aan alle medewerkers van AkzoNobel Specialty Chemicals wereldwijd. Deze livestream is op diverse internationale locaties middels een lanceringshow georganiseerd. Medewerkers komen hier bij elkaar om het evenement te volgen. Tijdens het flagship evenement vindt het ontvangst van de gasten plaats in een aparte hal waar de eerste teasercampagne wordt afgespeeld. Deze ruimte is volledig gebrand met de HELLO teasermaterialen waarbij de gasten genieten van de catering alvorens de show start. De show wordt geleid door het hoofd Communicatie, de CEO en de CFO welke op spectaculaire wijze de naam, logo en nieuwe merkidentiteit onthullen en aan de medewerkers presenteren. Na het officiële gedeelte vindt er een Q&A plaats alvorens de gasten terugkomen bij de ontvangstruimte. Deze ruimte presenteert dan de HELLO AGAIN campagne met alle onderdelen van de nieuwe merkidentiteit.

Effect:
7400 medewerkers (>75% alle medewerkers) hebben het event bekeken via de live stream, dit aantal is exclusief medewerkers in Brazilië en Verenigde Staten vanwege het tijdsverschil. Lancering content is meer dan 40.000 keer bekeken via internet kanalen op de dag van het event. 642 media artikelen in 9 focus markten. Social media resultaten binnen 1 maand na de lancering: LinkedIn - >5K extra volgers, 6.5% engagement rate
, Twitter: 450 extra volgers, 1.0% engagement rate, Facebook: 800 extra volgers, 9.6% engagement rate. Uitkomst enquête over nieuwe naam en doelstellingen onder medewerkers zeer positief


Op 1 april 2019 in Jaarbeurs presenteren de finalisten zich nog 1 keer aan de jury en aan u. Inspiratie, inzichten en kennis van de 13 beste events van Nederland. Om vervolgens onderdeel te worden van de Gouden Giraffe Event Award Show in Jaarbeurs Beatrix. Daar moet u bij zijn:

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.