21 april 2011

Gig World laat eventbranche kennismaken met eigen entertainmentconcepten

Door Dennis Pentinga

Rubrieken

Entertainment- en artiestenbureau Gig World heeft afgelopen maandag 75 gasten uit de eventbranche kennis laten maken met een aantal artiesten uit 'eigen collectie'. Dit gebeurde in Nuenen, in samenwerking met licht-en geluidsbedrijf Technobase en John Geven Studio's.

De gasten werd een keur aan acts voorgeschoteld: de middag werd geopend door een harpiste op stelten, waarna onder andere een flashmob en DJ Kenny Large met zijn futuristische glazen Touch DJ-Booth volgde. Naast de muzikale optredens, was er ook andersoortig 'vermaak', zoals een mindreadingshow of een optreden van The King of Bingo.

Verraste reacties
Gig World-manager Hans Verschuuren is positief verrast door de opkomst en reacties van de gasten. 'We beschikken natuurlijk ook over 'normaal entertainment', maar we wilden nu even net iets anders laten zien. Een veelgehoorde reactie van onze gasten was: eindelijk weer eens een artiestenpresentatie. Ze vonden het heel fijn om eens zelf te zien wat ze aan hun klanten aanbieden.'

Niet elke act past even goed bij elk entertainmentbureau, maar voor sommige acts heeft het bureau al 'gigantisch veel aanvragen' gekregen. 'Voor de mindreadingshow is bijvoorbeeld al veel animo. We zijn nu aan het kijken of we een dergelijke artiestenpresentatie periodiek willen laten terugkeren.'