15 oktober 2012

Geeft Red Bull het startsein voor een nieuw eventmarketingtijdperk?

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTMARKETING - Was het een evenement? Misschien een onconventioneel event? Of een media-event? Of gewoon sponsoring? Wat het ook was, het merk Red Bull was even hét gespreksonderwerp over de hele wereld met hun Red Bull Stratos-event. Een vrije val van ruim 36 kilometer en waar je ook keek: het logo en de kleuren van Red Bull waren altijd in beeld...

Blijft natuurlijk de discussie overeind of dit een event is. Of is het fieldmarketing of een brandactivationstunt. In de ogen van EventBranche.nl is het stempel niet relevant. Red Bull dat zich als merk vormde aan de hand van evenementen, laat hier mee vooral zien dat 'levende virals' en stunts de nieuwe marketing zijn. Zonder enige moeite haalden diverse gerelateerde Red Bull-topics de top van de trending topic lijst op Twitter en leken ook heel Facebook, Youtube en andere social media volledig in het teken te staan van Red Bull Stratos. Benieuwd hoe de eventbranche hier tegenaan kijkt? Is dit een voorbode voor extreme events en stunts om succesvol je merk te vermarkten? Kortom: wat leren wij hier van?