15 maart 2013

Freelance Event Professionals organiseerde workshop creativiteit

Door Lieke Hogenkamp

Rubrieken

BRANCHEVERENIGING FEP - Onlangs werd er door Freelance Event Professionals (FEP) in samenwerking met de Efteling een workshop creativiteit georganiseerd. Met deze bijeenkomst wilden beide partijen de deelnemers in één middag de beginselen van creativiteit aanleren.

In het Carroussel Theater onthulde Frans Goenee, conceptmanager horeca bij de Efteling, de geheimen achter de successen van de Efteling.Ook vertelde hij waar de Efteling de komende jaren naar toe wil werken en hoe ze deze doelstellingen willen behalen. Ofwel van Storytelling naar Storyselling. Daarna werden de deelnemers door 'Sleuteliers' meegenomen naar het park waar ze een opdracht uit gingen voeren. Elke groep kreeg een sprookje en twee steekwoorden mee. Het was de bedoeling dat het sprookje herschreven werd en dat daarin de twee steekwoorden in verwerkt werden.

Na een uur brainstormen, was het tijd voor de groepspresentaties in Restaurant Applaus, onderdeel van Efteling Theater. Onder het genot van een borrel mocht elke groep haar opwachting maken op het podium. De sprookjes die iedereen kent, veranderden in actuele sprookjes waar de crisis, kansen, liefde en social media centraal stonden. Een afgevaardigde van de groep las het sprookje voor en de overige deelnemers visualiseerden het verhaal. Sprookjes eindigen altijd goed, dus aan de crisis kwam ook een einde.

Met de watershow de Aquanura eindigde de workshop creativiteit voor de Freelance Event Professionals.