EventTrends2021: branche shift van events naar live contact

11-11-2020 - #EVENTTRENDS2021 - Hij komt er weer aan: het trendoverzicht voor volgend jaar. #EventTrends2021 biedt meer dan ooit houvast en kansen voor zowel opdrachtgevers als branche. In deze bizarre tijd is juist het perspectief voor de toekomst het allerbelangrijkste. En ook al kan het echte perspectief nog niet geboden worden, toch bieden de 10 ontwikkelingen inzicht in de kansen in de toekomst.

'We gaan het dit jaar wel anders doen. #EventTrends2021 wordt een online document dat eerst naar onze betaalde leden gestuurd wordt. Zij hebben altijd al de voordelen gekend van het lidmaatschap, maar zijn nu ook letterlijk onze steun en toeverlaat. Dat moet beloond worden, dus leden eerst en in een later stadium toegankelijk voor derden. Wil je ons platform (met nog altijd gemiddeld 40.000 unieke bezoekers per maand (!) ook steunen? Word dan vandaag nog lid en of neem deel aan The Next Event, met alle antwoorden op jouw vragen.

Om af te trappen, één van de trends uit het trend- en ontwikkelingenoverzicht #EventTrends2021:

#EVENTTRENDS2021:

Branche shift: Van events naar live contact

2021 wordt het jaar van een bijzondere, maar voorspelbare verschuiving: de branche van events breekt haar eigen kaders open en transformeert naar de branche van LIVE CONTACT.

De afgelopen jaren zag je al veel bureaus het woord evenement in hun naam veranderen. Daar kwamen allerhande termen voor terug. Ook bij merken en andere opdrachtgevende bedrijven, instanties of organisaties werd de titel van de 'opdrachtgever' steeds weer een andere: van HR, tot customer service afdelingen, van brandmanagers tot productmanagers en van recruitment tot de personeelsvereniging. Dat is helemaal niet erg, sterker nog, daar ligt de ultieme toekomstkans. In alle gevallen draait het om LIVE CONTACT. Niet altijd om events, zoals we ze ooit definieerden. Maar de lessen van live en experience communicatie en marketing zijn ook 1 op 1 te vertalen naar al die andere takken van sport. Een shift met grote mogelijkheden dus.

De achterliggende gedachte van de shift is juist in de COVID-19 periode helder geworden: de 'eventbranche' heeft experts die het ontmoeten van mensen (met elkaar, met brands en met kennis) perfect kunnen organiseren. Maar waar dat tot voor kort vertaald werd in events of activaties, wordt het speelveld vergroot, want ook de customer service afdeling, HR en bijvoorbeeld recruitment zullen eventexperts inzetten om hun momenten en strategieën van live contact effectief vorm te geven. En wellicht, misschien, zullen ook de online bots op de koffie komen bij eventprofessionals om 'slimmer' te communiceren...

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners