EventTrends2019: E-eventmarketing op zijn allerslechtst

19-02-2019 - #EVENTTRENDS2019 - Het is de enige trend / ontwikkeling in de #EventTrends2019 waar geen heldere duiding of handvatten bij genoemd worden. 'Het merk of het bureau dat deze enorme trend, met events waar soms wel 100.000-en samenkomen vertaalt naar eventmarketing, die is spekkoper', aldus de redactie van EventBranche.nl. We hebben nu in ieder geval een voorbeeld van hoe het niet moet...

Want.nl het platform voor innovatie en gadgets deed verslag van het Fortnite LIVE event in Norwich. Dat bleek een evenement dat over de hele wereld media haalde, maar niet om het slimme concept, de mooie aankleding of de tevreden bezoekers:

Hoewel de organisatoren van het evenement de naam van de populaire game hebben gebruikt, was er geen enkele samenwerking met ontwikkelaar Epic. Met andere woorden, het is een evenement dat georganiseerd werd door een aantal zakenmensen die een slaatje dachten te slaan uit het succes van Fortnite. En wanneer er evenementen worden gehouden puur om geld te verdienen, dan loopt dat vaak niet helemaal goed af. De documentaires over het Fyre-festival zijn wat dat betreft een goed voorbeeld. En ook op Fortnite Live was het ellende.

Volgens Want.nl was het bezoek aan het evenement waar het immens populaire spel Fortnite centraal stond, geen pretje:

Zij betaalden zo’n 20 euro voor een ticket en moesten eerst lang in de rij staan om binnen te komen. Eenmaal binnen bleek dat er eigenlijk weinig te doen was. Zo konden er maar drie kinderen tegelijkertijd een muur beklimmen en was er voor pijl-en-boog schieten slechts ruimte voor vier kinderen. Als je vervolgens een potje Fortnite wilde spelen, dan moest je daar nog eens los voor betalen. Ondanks dat het een gratis game is en je dus al geld moest betalen om er binnen te komen.

Het Engelse Daily Mail sprak met de organisator:

Shaun Lord, owner of Exciting Events that organised the festival, admitted there were problems with queues as eight of his 19 staff had not turned up on Saturday. He admitted he gave a refund to everyone who asked for one, but he refused to say how many people that was, saying: 'We are dealing with people on an individual basis.' But Mr Lord who is based in Spalding, Lincolnshire, added: 'There are a lot of people who have told me they have had a fantastic time and their kids have thoroughly enjoyed it. We will take everybody's feedback into consideration and we will act on it..'

>> #EventTrends2019: E-eventmarketing, de lessen van E-sport events

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®
  1. Aaaaha! Bureau voor live communicatie

    Wij weten hoe we jouw collega’s, relaties en vakgenoten in de actiestand krijgen. Dat is de kracht van live...
  2. Tio University of Applied Sciences

    Wil jij ook evenementen organiseren? Word een talent in het organiseren van evenementen met de hbo-opleiding Hotel-...
  3. KNVB Campus

    De gloednieuwe KNVB Campus is dé plek waar onze nationale selecties trainen en waar trainers worden opgeleid
  4. Artishock Events & Marketing

    Slingers ophangen kan iedereen, Artishock houdt zich bezig met het ontwikkelen van evenementen die (of dit nu voor...
  5. Amplify EventMarketing – Let’s Amplify Your Event

    Een evenement moet inspireren, verfrissen en verrassen. Geen zorgen, wel applause. We Amplify your event: Wij...

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners