
#EventTrends2018: Eventbubbles
De eventbubble is de community, of misschien zelfs wel de tribe, die zich vereenzelvigt met en in uw evenement. En u kent ze wel: de social media groepen, waar op onderwerp soms aardig gediscussieerd wordt, maar waar pas echt iedereen actief wordt als er iets verkocht kan worden…Tja, dat kunnen we een community noemen. Nou de eventbubble is een veel krachtiger groep. Daar ontstaan namelijk groepen gelijken die elkaar eens in de zoveel tijd ontmoeten, kennis, netwerk en momenten delen tijdens een live moment, het evenement. Ze kunnen om die reden wel eens doorgroeien tot de meest krachtige fangroepen rondom uw merk of bedrijf. 2018 moet uitwijzen hoe we die groepen gaan faciliteren en hoe we ze gaan inzetten als uw oprechte ambassadeurs. Maar de mensen, relaties, bezoekers van uw business event zijn in potentie hele krachtige en trouwe fans.
Alleen in Nederland heb je al een paar prachtige voorbeelden van dergelijke eventbubbles. Exact is een mooi voorbeeld, met hun Exact LIVE evenement, dat echt al een merk op zich geworden is.
Daarbij is het merk Exact LIVE bijna op zichzelf staand. Zij die daar elkaar ontmoeten, kennis halen, beleven, onder de vlag van Exact die vormen een echte community, een Exact community.
Internationaal is het interessant om te zien hoe #GENERATIONHEETCH zo ineens ontstond, tijdens een online demonstratie evenement, maar inmiddels een naam is geworden voor een bepaalde groep Franse jongeren. Ook een prachtig voorbeeld:
-
#EventTrends2018
Bekijk hieronder 10 van de 20 trends uit het dossier #EventTrends2018. Het complete dossier is beschikbare voor onze leden. Word dit jaar nog lid en wij sturen u het magazine met de 20 trends en ontwikkelingen begin 2018 nog na: Word lid!
#EventTrends2018 / #jointheLIVErevolution