
Idoia Rodes – COO Europe bij MCI:
Europa in de ban van de opkomst van content-, digital én eventmarketing
‘De Europese markt ontwikkelt zich in rap tempo. Logisch, want de eindgebruiker ontwikkelt zich snel. Zij zijn op zoek naar persoonlijke interactie. Daarbij spelen sociale netwerken en nieuwe technologie een grote rol, zowel voor, tijdens als na het evenement ontstaan nu contactmomenten die voor impact zorgen. Vanuit op-maat-gemaakte content en het faciliteren van interactie komt de bezoeker, de klant en de eindgebruiker tot interactie met het bedrijf. Daaruit ontstaat een prettige vorm van live co-creatie. Dat is meetbare impact, want je kunt meten hoe gedrag, kennis en verbondenheid is gegroeid.’
‘De marketingmedewerkers van bedrijven in Europa hebben in de gaten dat digital marketing, content marketing en live marketing aan een opmars bezig zijn. Daar moeten wij op inspelen. Als MCI moeten wij in die lijn met antwoorden en oplossingen komen op vraagstukken en doelstellingen. Die meerwaarde moet je bloot kunnen leggen. Dat is essentieel voor de toekomst van live marketing: het moet duidelijk zijn wat de toegevoegde waarde van een live moment is. Toch is ROI of accountability nog niet leidend. Binnen Europa zijn er nog genoeg klanten die hun beslissingen na een live event af laten hangen van de mate van pampering, eten, de locatie etc. Zeker in Zuid Europa zie je dat die traditionele benadering nog de overhand heeft. Maar kijk je naar de UK dan zijn dat de echte trendsetters: daar worden events echt ingezet om kennis te vergroten of gedrag te veranderen.’
>> In het zojuist verstuurde EventBranche Magazine nog veel meer inzichten van over de hele wereld.