20 november 2015

Eventmanager: 'Online events gaan zich ontwikkelen, maar live laten we niet vallen'

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENTMARKETING AUTOMOTIVE - In het onlangs verschenen EventBranche Magazine een interview met Jeanine Mur, manager Events bij PSA Peugeot Citroen en haar voormalige collega Menno Bouma. Peugeot kijkt namelijk meer dan tevreden terug naar een online event ter vervanging van een kostbaar live moment. Toch zijn ze heel helder bij Peugeot: Live laten we niet vallen!'

Foto: Menno Ridderhof

Jeanine Mur is als manager events binnen PSA verantwoordelijk voor zowel de evenementen van Peugeot, Citroën als DS. En interessant pakket binnen één bedrijf, met labels die andere waarden vertegenwoordigen. ‘Als manager events zet je de evenementen altijd neer vanuit de merkwaardes die voor de 3 merken anders zijn. In sommigen gevallen profiteren we juist ook van de gemene delers die de automerken hebben, zodat een eventsetting best de ene dag rood kan zijn en de andere dag blauw. Per merk worden budgetten verdeeld, omdat je weet welke evenementen en introducties eraan komen. Het wordt steeds moeilijker om de mensen naar de showroom te krijgen. In de B2C evenementen moeten we dan ook met de auto, de beleving, het aanraken, echt naar de mensen toe. Dat is een belangrijk onderdeel van onze evenementen. Daarom gaan we live ook zeker niet schrappen.’