
Mariëlle van der Zouwen van het evenementenbureau: 'Eventive dompelde 250 Rabo Connecters, medewerkers van Rabobank Connect onder in een beleving waar ze positief aan terugdenken. Dit vooral omdat het anders was dan normaal – de centrale aanpak was niet voor niets het ‘net even anders doen’. Eventive organiseerde en faciliteerde onder meer een megabrainstorm met de 250 aanwezigen. Hierin lag de focus op vraagstukken over klantbeleving. Dankzij diverse creativiteitsopdrachten is het brein van deelnemers op een ander spoor gezet en het fantasievermogen op de proef gesteld. Zo creëerden de Connecters samen nieuwe invalshoeken en ideeën voor de lange termijn, maar ook ideeën die direct in het dagelijks werk zijn toe te passen. En dat is wat Rabobank Connect wilde bereiken. Master of Ceremony Cyriel Kortleven trapte de dag af met een actieve creativiteitsboost in plenaire setting. Hierin gaf hij op hilarische manier, maar met serieuze ondertoon, inzicht in hoe het brein werkt. Een eye-opener. Zo bracht Cyriel het gezelschap direct in een ‘open state of mind’.'
'Geprikkeld en al is de groep vervolgens in tweeën gedeeld. Een deel onderging een megabrainstormworkshop om met 125 man via creatieve denktechnieken vier ‘over the top’-plannen voor Rabo Connect te maken. Hoofddoel: alle vraagstukken ‘net even anders’ benaderen. De workshop is op maat ontwikkeld en begeleid door brainstormfacilitators Mariëlle van der Zouwen van Eventive en Cyriel Kortleven. Het buitenprogramma was gericht op vitaliteit. En ook hier ‘Net even anders’. Aan het eind van de dag zijn alle concepten uit de workshops op het podium gepitcht. Uit de megabrainstorm zijn 32 serieuze topplannen gekomen, bedoeld voor de eigen organisatie. Kortom: een programma dat volledig in het teken stond van ‘net even anders’. Een aanpak die in alle eenvoud het werk deed. En inhoudelijk ook van toegevoegde waarde was voor de eigen organisatie.'