Eventbudgetten groeien met ruim 5 procent in 2014

20-06-2014 - EVENEMENTENONDERZOEK - EventBranche.nl blijft zoeken naar onderzoeken die een beeld geven van de ontwikkeling in onze markt. Een groot toonaangevend onderzoek in Amerika, EventTrack2014, geeft aan dat de budgetten voor eventmarketing en experiences met 5 procent zullen toenemen.

Uit het onderzoek van Amerikaanse bodem komt een positief beeld van de eventmarketing en live communicatie branche. EventBranche.nl publiceert de komende dagen een aantal interessante uitkomsten. Om te beginnen de budgetten:

5 procent groei
Volgens het onderzoek zet de positieve lijn in budgetgroei zich in 2014 moeiteloos door. Gemiddeld groeien de budgetten voor eventmarketing en live communicatie met meer dan 5 procent. Bij toonaangevende merken gaat het om 5,4 procent groei. Aanzienlijk meer dan de groei van het bruto nationaal product in de USA.

Weggesnoept van ander marketingbudget
Het onderzoek legde ook bloot waar de groei vandaan komt. Komt het van ander marketingbudget of komt het uit een nieuw potje? 65 procent van de merken geeft aan dat het merendeel van de groei afkomstig is van andere marketingbudgetten. 35 procent is afkomstig uit nieuw marketingbudget.

>> Binnenkort meer hoogtepunten uit dit toonaangevende onderzoek
 

Bron: EventTrack 2014

1 Reacties

Helaas is het zo dat de VS volgens verwachting economisch groeit met zo'n 5-10% per jaar, net als de afgelopen jaren. Datzelfde geldt voor Dtslnd dat al jaren groeit terwijl wij nog steeds in de crisis zaten/zitten.
Vergelijken of er een conclusie uit halen voor de toekomst lijkt me daarom erg lastig, maar wel interessant om te zien wat wij missen of eventueel kunnen toepassen.
Bedankt.
Dirkje de Molenaar- Heijn uit Zaandam @ 20-06-2014 10:01 uur
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners