10 mei 2011

Event Sites: 'We staan aan de vooravond van een branchebrede beweging'

Door Sjoerd Weikamp
VOORSCHOTEN / EVENTREGISTRATIE - 'Er is een wereld te winnen voor bedrijven die zich bezig houden met evenementenorganisatie', zegt Mels Praat van Event Sites.

'We staan duidelijke aan de vooravond van een branchebrede beweging van traditionele uitnodigingstrajecten naar event communicatie. Juist nu moeten eventprofessionals de stap durven maken naar een geïntegreerd eventcommunicatietraject.'

Communicatie
De directeur van Event Sites is positief. Een digitaal traject is al volledig geaccepteerd. 'Via email uitgenodigd worden voor een evenement is de gewoonste zaak van de wereld geworden. Event communicatie is de volgende stap: een met zorg vormgegeven website die niet alleen dient voor de registratie maar voor de gehele communicatie rondom het evenement.'

Met een online event platform kan je elke genodigde persoonlijk prikkelen, betrekken en betrokken houden, ook na afloop. Elke communicatie uiting leidt terug naar het platform, zodat de boodschap niet versnipperd raakt. Hierdoor verleng je de levensduur en de beleving van het evenement. Een dergelijk traject hoeft ook echt niet de hoofdprijs te kosten, het vergt voornamelijk een andere instelling. Het bespaart immers kosten op drukwerk en projectmanagement én je verhoogt de efficiëntie. Event communicatie is daarom hét verlengstuk van elk evenement.

Ontzorgen
Daarnaast denkt Praat dat het ook de taak is van event communicatie bedrijven om klanten niet alleen van gedegen advies te voorzien maar ook geheel te ontzorgen en te begeleiden in het dit proces. 'Elk event is anders, elk event heeft een eigen unieke benadering nodig. Daarom is het ook zo belangrijk om gelijk bij de start van een eventtraject na te denken over de communicatie en daar communicatie specialisten bij te betrekken. Hierdoor krijgt de eventcommunicatie de aandacht die het verdient.'