14 oktober 2011

Evenementenbureaus O is 4 en Mood Concepts zetten samen De 24 uur van de Reclame neer

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU - Evenementenbureau O is 4 en Mood Concepts kijken gezamenlijk terug op een geslaagde 24 uur van de Reclame. 'De beste 24 uur ooit', aldus opdrachtgevers Bond van Adverteerders en de Vereniging van communicatie en adviesbureaus.

Hoogtepunten van De 24 uur van de Reclame waren een CEO diner, het AdCongres met Dom Sagolla (co - bedenker en -oprichter van Twitter), de Effie Mobile Experience op het Rembrandtplein, een nachtprogramma in Tuschinski met de sneakpreview van ‘The Night of the AdEaters’ en de 28ste editie van de uitreiking van de Effie Awards in de Escape. Er werd één Gouden Effie uitgereikt in de categorie Merk Campagnes en deze ging naar Unilever Benelux – UbachsWisbrun/JWT voor de case van Robijn ‘Want wat mooi is moet mooi blijven’.

Twee bureaus
Corine Berkel directeur Mood Concepts: ‘Eén evenement van 24 uur bestaande uit meerder evenementen tegelijkertijd, verspreid door een stad als Amsterdam, is natuurlijk indrukwekkend maar tegelijkertijd ook een grote uitdaging. Daarnaast is de reclamewereld kritisch, dus je hebt wat neer te zetten.’

In de laatste maand van de voorbereiding deed Mood Concepts een beroep op de kracht van collega-bureau O is 4. Berkel: ‘Het is wellicht niet gebruikelijk in onze branche om een samenwerking aan te gaan met een collega-bureau. Gezien de grootschaligheid van het project heb ik echter gemeend de gelederen te moeten versterken met een bureau dat niet alleen dezelfde kwaliteitsstandaarden heeft als wij, maar ook betrouwbaar is en Amsterdam tot in detail kent. Mede door deze samenwerking hebben wij de doelstellingen kunnen halen die wij, en bovenal onze klant, voor ogen hadden.’

Jan Driessen, voorzitter BVA: ‘Complimenten voor de hele verzorging, vanaf het prachtige CEO diner aan het water tot aan de bomvolle feestelijke uitreiking van de Effies. Een wervelende show, zowel qua opbouw als tempo als inhoud, in een toepasselijk en functioneel decor. Alle details, de boekjes, de posters, de aankleding, het eten en de drank. Alles was tot achter de komma in orde. We vonden het dan ook de beste ‘24 uur’ tot nu toe!’