23 augustus 2013

'Er is markt genoeg, maar haal de hekjes weg om uw bedrijf en uw klant'

Door Sjoerd Weikamp
EVENTBRANCHE MAGAZINE SPREKERSBUREAU - In het komende EventBranche Magazine veel aandacht voor anders denken, omdenken en vooral anders ondernemen in de eventbranche. Onder meer een interview met Robert de Vries van Quality Bookings. 'Het spelletje is veranderd.'

Quality Bookings bestaat inmiddels uit tig labels en net zo veel URL’s. Van sprekers en artiesten, tot workshops en bureaus, allemaal gestoeld op een sterke online propositie. Op de site geen prijzen, of exclusieve artiesten, maar kennis, expertise, video’s en duidelijke omschrijvingen van het aanbod. Toch staart hij zich niet blind op online. In het EventBranche Magazine praat hij over ondernemen, durven, omdenken en de combinatie van oude waardes en nieuwe mogelijkheden. Robert de Vries: ‘Online is puur een kennismakingsmoment, de meerwaarde zit in het menselijke contact.’

‘Als eventprofessional heb ik heel erg het gevoel dat het anders kan. Eigenlijk bewijst mijn bedrijf met online proposities en offline expertise en dienstverlening dat wel. Maar los van visie of strategie, ik hoop ook dat de magie, de beleving, de spanning in de branche zelf weer terugkeert. Het is nu zo ontzettend op omzet en marges gericht. Terwijl je juist nu de krachten moet bundelen, eerlijk zijn, samenwerken. Er is echt markt genoeg voor iedereen, maar haal de hekjes weg: om uw bedrijf en om uw klanten. Wees niet bang voor elkaar, maar sla de handen toch ineen.’

>> Het complete interview met interessante inzichten in het komende EventBranche.nl Magazine. Nog geen abonnee?