%27Effect+van+geurmarketing+moet+niet+worden+onderschat%27
Nieuws

'Effect van geurmarketing moet niet worden onderschat'

GEURMARKETING - Als eventorganisatoren bent u dagelijks bezig met het communiceren van boodschappen en het vermarkten van merken. Daarbij speelt naast/tijdens de boodschapoverdracht de prikkeling van zintuigen een grote rol. Alleen blijven we de neus nog altijd vergeten. '

VoitAir is als bedrijf al sinds 1992 bezig met geurmarketing, in Nederland vertegenwoordigd door AllSens. 'Het gaat ons om de werking van de geur; de geurmarketing', aldus de heer Voit, die met zijn bedrijf Business Aroma's creeert. 'De 100 % zuivere geurcomposities worden zo samengesteld dat ze inspelen op het onderbewustzijn, dat ze hun specifieke werking hebben. Wij hebben al 20 jaar kennis en ervaring in dit specialisme.'

Naar aanleiding van het 20-jarig jubileum van VoitAir is een nieuwe geurmachine ontwikkeld. Deze geurmachine is geschikt voor ruimtes tot 150 m². Bij VoitAir hebben ze onderzoek gedaan naar de kracht van geurmarketing:
 

- 75 % van onze dagelijkse emoties wordt bepaald door wat we ruiken
- Een aangename geur lerlengt de verblijfsduur van een consument met 15,9%
- De koopbereidheid bij een aangename geur neemt met 14,8% toe
- De omzet stijgt met 6%
- Bijvoorbeeld citrusgeur zorgt voor verhoogde fysieke activiteit

 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.