4 juli 2013

Eerste Dorpsmarketingcongres van Nederland

Door Lieke Hogenkamp

Rubrieken

CITYMARKETING - In het Noord-Limburgse Ottersum wordt op 12 september 2013 het eerste Dorpsmarketingcongres van Nederland plaats. Meer dan 100 voorlopers uit de wereld van plattelandsontwikkeling en actief burgerschap ontmoeten en inspireren elkaar hier.

Dorpsmarketing is een vernieuwende, creatieve en samenhangende kijk op de ontwikkeling van het platteland. Dorpen leefbaar maken en houden door sociale samenhang te versterken en initiatief te ondersteunen is het uitgangspunt. Dorpsmarketing is dus wezenlijk anders dan het meer bekende citymarketing. Bij citymarketing ligt de focus op het aantrekken van meer studenten, toeristen en nieuw winkelend publiek. Met als voornaamste doel meer euro’s binnenhalen. In tegenstelling tot citymarketing gaat het bij dorpsmarketing vooral om het versterken van de sociale samenhang. Dorpen leefbaar maken en houden. Door mensen en organisaties met elkaar in contact te brengen. Door samen op zoek te gaan naar nieuwe kansen en die samen te benutten.

Dorpsmarketing-congres
Het eerste Dorpsmarketingcongres van Nederland vindt plaats 12 september. Het congres vindt plaats op het terrein van Koos & Co’s aan de Sint Janstraat 22 in Ottersum.
Beleidsmakers van overheden, beslissers uit het bedrijfsleven en vooral de ‘kartrekkers’ uit de dorpen krijgen tijdens het eerste Dorpsmarketingcongres een aansprekend programma voorgeschoteld. Het programma wordt in een later stadium bekend gemaakt. Meer informatie over het congres, het programma en bezoekmogelijkheden zijn binnenkort te vinden op www.dorpsmarketing.nl.

Het eerste Dorpsmarketingcongres van Nederland is een initiatief van en wordt georganiseerd door Imagro, een bureau voor strategie en creatie voor agri, food en buitengebied. Het congres wordt mede mogelijk gemaakt door de Provincie Limburg.