
Een ode aan het fundament van eventmarketing en live communicatie: creativiteit
Afgelopen week was hij jarig...ik weet niet hoe oud hij is geworden, het zal vast ergens verstopt op Facebook staan, maar bij sommige mensen is het totaal niet belangrijk welk cijfertje er straks tussen (..) achter zijn naam staat. Patrick Roubroeks is brancheheld van beroep. Hij heeft met een selecte groep richtinggevers een ongelooflijk belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en professionalisering van 'ons' vak. Je had vroeger, in den beginne, de grote namen ('oh, heb jij ook bij Arjan van Dijk gezeten? Nee ik zat bij Frank Wentink...en zo waren er nog wel meer), maar de generatie die daarop volgde bouwde eventhuizen op het gelegde fundament.
Patrick hoort bij die huizenbouwers. Zijn specialiteit en bijdrage aan het vak: ongeremde creativiteit omzetten in events, live momenten, impact, activatie van merken, of zoals ze zelf zeggen in goed Nederlands: merken een podium geven en mensen boeien en binden. Voor mij is hij het voorbeeld van hoe creativiteit tot effect en impact kan leiden. Daarom (nog voor publicatie en zonder zijn medeweten) hier de column die in het komende magazine zal verschijnen, zijn column, maar wij hebben 'm gekaapt en geschreven...Ons verjaardagscadeautje voor Patrick, een ode aan de creativiteit! Van harte Patrick Roubroeks, deze is voor alle creatieve breinen die het mogelijk maken dat ons vak nu eindelijk doorstoot in de marketinghiërarchie:
