Duitsland+bedrijven+besteden+7+miljard+euro+aan+live+communicatie
Nieuws

Duitsland bedrijven besteden 7 miljard euro aan live communicatie

EVENEMENTENBEURS - Uit onderzoek van de FAMAB blijkt dat Duitse bedrijven, met meer dan 50 medewerkers, vorig jaar maar liefst 28,4 miljard euro hebben uitgegeven aan communicatie. 7 miljard daarvan gaat direct naar live communicatie.






Uit onderzoek van de FAMAB blijkt dat Duitse bedrijven met meer dan 50 medewerkers, vorig jaar maar liefst 28,4 miljard euro hebben uitgegeven aan communicatie. Rond 25% van dit totaal budget werd gespendeerd aan Live Communicatie. Uit hetzelfde onderzoek blijkt tevens dat er voor 2016 een totale groei van meer dan 600 miljoen euro en voor 2017 zelfs een groei van 1,18 miljard euro wordt verwacht t.o.v. 2015. Het grootste potentieel hebben hierbij Live (ca. +5%) en Online (ca. +12 %), die steeds meer crossmedia synergiën zullen vertonen. Vandaar dat het thema van de Best of Events 2017 ‘Digitale Megatrends’ is.

Ook het grootste evenementenonderzoek in Duitsland, Meeting & EventBarometer 2016, is heel duidelijk: met 400 miljoen bezoekers in 2015, en bijna een verdubbeling van het aantal internationale bezoekers t.o.v. 10 jaar geleden, zien organisatoren de toekomst van de Duitse eventmarkt positief in.

Ook profiteren van deze positieve ontwikkelingen op de Duitse eventmarkt? Exposeer dan op het Holland Paviljoen tijdens Best of Events in Dortmund of ga mee op beurstour!

© 2021 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.