
Boest is volledig verantwoordelijk voor de online advertising, waaronder een sterke pre-registratiecampagne en een uitgebreide multichannel advertising strategie via Meta, TikTok, Google en YouTube. In totaal worden er 20.000 bezoekers verwacht.
‘Mystic Garden Festival x Dockyard Festival ADE is zo’n samenwerking waar je als marketeer op hoopt’, vertelt Ian van Dijk, campagnemanager bij Boest. ‘Twee totaal verschillende werelden op één terrein, elk met hun eigen doelgroep en stijl is een mooie uitdaging. We zijn trots dat we het vertrouwen van Dockland Events hebben gekregen om dit 2-in-1 concept onder de aandacht te brengen en zetten alles op alles om er samen een succesvolle editie van te maken.’
Uniek 2-in-1 concept
Mystic Garden Festival x Dockyard Festival ADE is allesbehalve een standaard festival. Met één ticket krijgen bezoekers toegang tot twee totaal verschillende werelden: aan de ene kant Mystic Garden Festival met een magisch decor vol feeërieke verlichting, (melodische) techno en house en theatrale aankleding, aan de andere kant Dockyard: industrieel, rauw en snoeihard met een line-up vol techno heavyweight artiesten. Beide festivals hebben een eigen merkidentiteit, doelgroep en visuele stijl. In de marketingaanpak wordt dit gescheiden benaderd, met aparte campagnes en soorten content.
‘Voor ons is het heel belangrijk om met een partner samen te werken die snel schakelt, meedenkt en onze merkidentiteit door en door begrijpt’, aldus Lidwine Jocker, marketingverantwoordelijke bij Dockland Events. ‘Boest begrijpt hoe belangrijk sterke content is voor het bereiken van de juiste mensen én het succes van een campagne. Voor ons een veelbelovende nieuwe partner om mee samen te werken.’
Grote focus op pre-registratie
Wat deze samenwerking onderscheidt, is de focus op pre-registratiecampagnes. Deze fase is voor Dockland Events essentieel: het doel is om minstens 50% van de tickets te verkopen aan mensen die zich vooraf inschrijven. Boest bouwt de volledige funnel rondom dit moment, met A/B-tests, conversiegerichte content en segmentatie op zowel loyale fans als nieuwe doelgroepen.
Over Dockland Events
Dockland Events is dezelfde organisatie achter festivals als Winter Garden Festival en Melody Garden. Met een sterke focus op beleving, storytelling en hoogwaardige productie weet Dockland Events jaarlijks honderdduizend bezoekers te trekken. Hun events onderscheiden zich door creatieve contrasten: van feeërieke settings tot industriële techno-energie.
Over Boest
Als marktleider in ticketmarketing helpt Boest festivals, theaters, musea en andere evenementen om hun bezoekersaantallen te laten groeien via slimme online marketingstrategieën. Met klanten zoals Mysteryland, Verknipt, Dekmantel en Soldaat van Oranje beschikt het bureau over ruime ervaring in de eventbranche. Boest maakt deel uit van Eager, een familie van marketing agencies met meer dan 60 FTE, gevestigd in Amsterdam.