11 januari 2007

'Dit wordt het jaar van de incentives'

De Vakantiebeurs staat garant voor drukte en dagjesmensen die alvast in de vakantiestemming willen komen. Maar op de vakdag is er ook tijd voor interessante uitspraken: '2007 wordt het jaar van de incentive-comeback'.
Zelfs op de vakdag is de Vakantiebeurs in de Utrechtse Jaarbeurs drukbezocht. Alles en iedereen is aanwezig: van 'nieuwe' Aziatische bestemmingen, tot de meer gangbare 'witte stranden-oorden' en de safarireizen.
Tas vol folders

Veel folders, heel veel folders zelfs en af en toe een verrassend geschenk (een klikarmband uit Afrika) of een bijzonder gerecht (Thaise curry) maken van de beurs een attractie voor de dagjesmensen die met tienduizenden deze week de beurs bezoeken. Daarnaast is het voor een vakblad over bedrijfsevenementen natuurlijk goed om eens te kijken hoe de reisbranche zichzelf presenteert op een beurs. Het levert een uiteenlopend arsenaal van stands op, de één net iets mooier dan de ander.

We lopen achter Belgie aan
Voor FZ zit het nut van de beurs in het staartje. De enkele incentive-reisagent op de beurs is wel bereid tot een opvallende uitspraak: "2007 wordt het jaar van de incentive. Kijk maar naar Belgie, daar zijn incentives op dit moment ontzettend hot. Wat betreft de incentivemarkt loopt Nederland altijd een paar maanden achter op Belgie en dus zullen incentives op Nederlandse zakenmarkt ook hot worden", is de stellige overtuiging van Anneli Bronkhorst van Toursim Africa.
Relevante link: