De Vakantiebeurs staat garant voor drukte en
dagjesmensen die alvast in de vakantiestemming willen komen. Maar op de vakdag is er
ook tijd voor interessante uitspraken: '2007 wordt het jaar van de
incentive-comeback'.
Zelfs op de vakdag is de Vakantiebeurs in de Utrechtse
Jaarbeurs drukbezocht. Alles en iedereen is aanwezig: van 'nieuwe' Aziatische
bestemmingen, tot de meer gangbare 'witte stranden-oorden' en de
safarireizen.
Tas vol folders
Veel folders, heel veel folders zelfs en af en toe een verrassend geschenk (een klikarmband uit Afrika) of een bijzonder gerecht (Thaise curry) maken van de beurs een attractie voor de dagjesmensen die met tienduizenden deze week de beurs bezoeken. Daarnaast is het voor een vakblad over bedrijfsevenementen natuurlijk goed om eens te kijken hoe de reisbranche zichzelf presenteert op een beurs. Het levert een uiteenlopend arsenaal van stands op, de één net iets mooier dan de ander.
We lopen achter Belgie aan
Voor FZ zit het nut van de beurs in het staartje. De enkele
incentive-reisagent op de beurs is wel bereid tot een opvallende uitspraak:
"2007 wordt het jaar van de incentive. Kijk maar naar Belgie, daar zijn
incentives op dit moment ontzettend hot. Wat betreft de incentivemarkt loopt
Nederland altijd een paar maanden achter op Belgie en dus zullen incentives op
Nederlandse zakenmarkt ook hot worden", is de stellige overtuiging van Anneli
Bronkhorst van Toursim Africa.
Relevante link: