
Trendwatcher Farid Tabarki, architect Ashok Bhalotra, hoogleraar in innovatie Paul Iske, duurzaamheidsgoeroe Ruud Koornstra en inspirator Miles Hilton Barber spoorden de gasten aan om buiten de gebaande paden te treden om vandaag én morgen succesvol te zijn, zowel zakelijk als persoonlijk. Gastoptredens waren er van MKB-voorzitter Hans Biesheuvel, theaterproducent Fred Boot en ‘Miss Marketing’ Mabel Nummerdor.
BNR-presentator Rens de Jong loodste de bezoekers en sprekers vlot door het afwisselende programma.
#Sigma13
Uitgangspunt tijdens het SigmaCongres 2013 was een frisse kijk op het creëren, leven en werken van morgen. Niet denken in termen van ‘crisis’, niet afwachten, maar mogelijkheden zien om vandaag al te beginnen met veranderen. De sprekers daagden in een eigentijdse setting (vanaf een centraal, langzaam ronddraaiend podium en ondersteund door beelden op grote projectieschermen rondom) de bezoekers uit om anders naar zichzelf, hun werk en hun omgeving te kijken. Regelmatig mengde presentator Rens de Jong zich tussen de bezoekers om hun mening te vragen - al dan niet naar aanleiding van tweets die zij via #Sigma13 stuurden - en hen te prikkelen tot een actieve bijdrage aan de dialoog met de sprekers en met elkaar. Striptekenaar Bas Köhler maakte gedurende het congres een getekend verslag en mini-Jakhals Sam (13) vroeg bezoekers naar hun drijfveren bij het ondernemen.
Visionaire reis
'Het SigmaCongres 2013 werd een ware beleving. De gasten werden meegenomen op een visionaire reis met nieuwe ideeën, tegendraadse opvattingen en een blik op de nieuwe samenleving van morgen. De bezoekers beoordeelden het SigmaCongres nieuwe stijl met een 8,2. Op Twitter Storify sfy.co/gDxX krijgt u een indruk van de reacties van de gasten', kijkt Eventmarketingbureau Dechesne & Boertje tevreden terug. Het bureau uit Muiden ondersteunde Sigma met conceptontwikkeling, inhoudelijk programma, sprekers en de organisatie van het congres.