23 februari 2012

Dechesne & Boertje ondersteunt KPN bij evenement in Van Nelle Ontwerpfabriek

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - KPN organiseert jaarlijks de KPN Channel Awards. De prijzen zijn bedoeld voor business partners van KPN die zich onderscheiden door uitstekende prestaties op het gebied van innovatie, omzetwaarde, marketing en klantgerichtheid. En hiermee het verschil hebben gemaakt in aantoonbare grote voordelen voor de klant. Dit jaar ondersteunde Dechesne & Boertje KPN met de conceptontwikkeling en organisatie van de award uitreiking, die plaatsvond in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam.

Het thema van de 7de editie van de KPN Channel Awards was ‘Gewoon Goed voor Elkaar’. 'Een thema dat naadloos aansluit bij de waarden van KPN: persoonlijk, eenvoud en vertrouwen. Dechesne & Boertje had dit thema vertaald in een wervelend televisieformat: de ‘Gewoon Goed voor Elkaar Show’, aldus het evenementenbureau uit Muiden.

'Van tevoren was men uitgenodigd door een gepersonaliseerde video-uitnodiging, in de stijl van een business TV-programma. Daarna volgde een uitgebreide online communicatiecampagne, waarin social media als LinkedIn, Twitter en Facebook actief werden ingezet. Op 9 februari werden de gasten ontvangen in het KPN Media Café, helemaal ingericht in de sfeer van deze tijd. Daarna startte een spectaculaire show in het decor van een TV Studio, compleet met publieksopwarmer, cameraploeg, huisband en een studiosetting met talkshowtafel en grote projectieschermen. De presentatrices Eva Jinek en Merel Westrik praatten het publiek door de avond heen in een speciaal voor KPN geschreven show, met onder andere tafeldiscussies waarin de ontwikkelingen in de telecombranche besproken werden. Het inhoudelijke deel werd gelardeerd met entertainment en sprekers die de boodschap van KPN ondersteunden. Zo schetste sterren- en TV-kok Ron Blaauw de treffende parallel tussen horeca en de telecom branche. En wees schaatser Sven Kramer de gasten met een inspirerend filmpje op het succes van samenwerken. Bijzonder entertainment uit Cirque du Soleil en Holland’s got Talent (breakdance act ‘Come Correct’) ondersteunde de show op functionele wijze', aldus het bureau dat ondersteunde bij de conceptontwikkeling.

Hoogtepunt
'Hoogtepunt van de avond was uiteraard de prijsuitreiking van de awards, zeven stuks in totaal. Daartoe was een cameraploeg naar de genomineerden afgereisd om hun eerste reacties te vangen en de case toe te laten lichten. De vakjury maakte daarna de winnaars bekend, waarbij veel aandacht was voor cases waarin de klant centraal staat. Inmiddels is het event een begrip geworden bij de businesspartners van KPN. Met dit event heeft KPN de samenwerking met haar partners geoptimaliseerd en haar waardering geuit.
Dit werd bevestigd met de uitstekende beoordeling in de enquête die direct bij uitgang van de Van Nelle Fabriek gehouden werd op online tablets. Bij vertrek werd het thema Gewoon Goed voor Elkaar én de klant centraal nog eens benadrukt doordat de autoruiten van de gasten inmiddels gewassen waren.'