25 juni 2014

De Nieuwe Liefde huisvest marketingevenement voor NRC Media

Door Sjoerd Weikamp
EVENEMENTENLOCATIE SCHOUWBURG THEATER - Afgelopen donderdag 19 juni organiseerde NRC Media het debat Insight Live in De Nieuwe Liefde in Amsterdam. Een marketingevent waar 120 gasten geïnspireerd werden met een aantal keynotes en vervolgens het debat met elkaar én experts aan gingen in verschillende parallelle sessies.

NRC Media organiseerde voor het eerst Insight Live, een event dat verdieping en betekenis geeft aan de Insights die ze jaarlijks publiceert. De live ontmoeting tussen experts en marketeers van drie verschillende branches – Luxury & Lifestyle, Financiële Dienstverlening en Kunst & Cultuur – vond plaats in De Nieuwe Liefde in Amsterdam.

Na een plenaire opening waarin onder meer hoofdredacteur van NRC Peter Vandermeersch zijn visie gaf op de mediabranche, was het tijd voor Visie Live; drie lagerhuisdebatten in drie zalen met visionairs die onder leiding van debatleiders het gesprek aangingen met de deelnemers. Anna van Griethuijsen, aanwezig bij het debat over de branche Kunst & Cultuur, vertelt: 'Interessant om samen met professionals en collegamarketeers door te spreken over de ontwikkelingen in de branche. Een levendige aanvulling op de Insights op papier.'

Het bleek een geslaagde zet om de vertaling te maken van de offline Insights naar de live ontmoeting. Maar ook online was het een succesvolle middag; de hashtag #InsightLive was gedurende de hele middag trending topic op twitter. NRC Media Insight Live werd georganiseerd i.s.m. MI Marketing die voor een gedeelte van de operationele organisatie verantwoordelijk was.