
Event Department organiseerde in de eerste week van januari maar liefst 4 verschillende evenementen, met in een aantal gevallen een meer dan plezierige ROI. 'Het levende bewijs dat de markt voor mooie customized live events weer begint aan trekken', zo meent Sara van Leeuwen, managing producer van het Amsterdamse live communicatie bureau dat ook voor de rest van het jaar de orderportefeuille langzaam maar zeker steeds verder gevuld ziet raken. Van Leeuwen geeft een terugblik op de vier uiteenlopende evenementen:
600 gasten nieuwjaarsevent
'Event Department trapte ook dit jaar weer letterlijk af met een gezamenlijke nieuwjaarsbijeenkomst van de Nederlandse Vereniging Bioscoop Exploitanten en Filmdistributeurs in het Tuschinski Theater. Ruim 600 genodigden uit de nationale bioscoopbranche blikten terug op het afgelopen filmjaar, maar ook vooruit op 2014. De bioscopen trokken in 2013 maar liefst 30,8 miljoen met als toppers Despicable me 2, The Hobbit 2 en Verliefd op Ibiza. De ROI voor dit evenement was enorm te noemen. Vrijwel alle media, print, RTV en social media pikten de positieve geluiden op. Aan het begin van 2014 meteen een prachtige opsteker voor de Nederlandse bioscoopbranche en de (inter)nationale filmindustrie.'
Kickoff meeting Schiphol
'Op Schiphol vond de kickoff meeting voor ruim 350 medewerkers van Danone plaats. Onder de titel “Take off for flight 2014” werd door de directie even stilgestaan bij diverse “turbulente” ontwikkelingen uit het verleden, maar werd vooral getoost op een “smooth flight” voor het komende jaar. Een spetterende nieuwsjaarsparty vormde de apotheose van dit succesvolle evenement.'
Grootste kinderpremiere ooit
'Een waanzinnige succes was ook de grootste kinderpremière ooit van Zappbios, waarbij zes Telefilms tegelijkertijd in première gingen in Pathe Arena. Telefilms zijn Nederlandse speelfilms speciaal gemaakt voor de Publieke Omroep met actuele maatschappelijke thema’s, dit jaar was het thema Familie. Naast 600 VIP genodigden (waaronder vele stakeholders die bij de totstandkoming van de diverse Telefilms betrokken waren zoals de acteurs, regisseurs en producenten, was ook de doelgroep aanwezig in de vorm van 700 basisschoolleerlingen die met bussen uit alle windstreken van het land naar Amsterdam gebracht werden. Deze basisschoolleerlingen werden voorafgaand aan de film getrakteerd op een feestelijk voorprogramma met optredens van Ralf Mackenbach en Tim & Monique. Al met al een flinke, precieze logistieke operatie, maar ook met een enorme ROI, o.a. in de vorm van free publicity.'
Oude school als eventlocatie
'En om deze mooie eerste week af te sluiten vond maandag 13 januari de première van True Detective, de nieuwe crimeserie van HBO, plaats in Old School in Amsterdam. Voor 1 avond werd de oude school omgebouwd tot Amerikaans politiebureau met echte Amerikaanse politieauto’s, een BrandWalk met tralies, politiehonden en een heus politiekantoor. Misdaadverslaggever John van den Heuvel presenteerde het voorprogramma, waarbij forensisch psychiater Antoine de Kom en oud-politieman Klaas Wiltink hun kijk op seriemoordenaars en rechercheurs gaven. De aanwezige pers zorgde voor veel free publicity en met de zeer positieve reacties van de gasten op de eerste aflevering, waren alle doelstellingen behaald.'