De+geluiden+vanuit+de+Branche%3B+onze+branche+samen+sterk
Nieuws

De geluiden vanuit de Branche; onze branche samen sterk

Positieve geluiden en initiatieven uit de evenementenbranche. De tijden van crisis dwingen bedrijven uit onze branche om meteen te schakelen en creatief om te gaan met de moeilijke tijden die aangebroken zijn. Een aantal van deze geluiden op een rij.

Beursorganisator stelt locaties beschikbaar voor lokale en nationale overheden
In een persbericht deelt Easyfairs dat zij een steentje bij willen dragen door haar locaties ter beschikking te stellen. Dit geldt ook voor alle buitenlandse eventlocaties van Easyfairs: in België gaat het om Flanders Expo (Gent), Antwerp Expo (Antwerpen), Nekkerhal Brussels North (Mechelen) en Namur Expo (Namen) en in Zweden om Kistamässan (Stockholm), Malmömässan (Malmö) en Abymässan (Gothenburg).​



Initiatief Live for live bundelt aanbod vanuit de evenementenbranche

In deze onzekere tijden ontstaan al snel nieuwe initiatieven. Zo zag fotograaf Nathan Reinds de afgelopen dagen op social media talloze bedrijven en freelancers uit de live-entertainmentindustrie hun kennis en kunde aanbieden. Om dit aanbod te bundelen heeft Reinds de website Live for Live opgezet.
Lees het volledige persbericht over Live for Live 




Stay positive & healthy 
MPS Food Design deelt een positieve boodschap. ‘Good things are coming, stay positive & healthy’ Maar daarnaast ook de boodschap #heelveelsterkte


Kosteloze training 
Aaaaha! Bureau voor live communicatie deelt dat de training ‘Het evenement dat niemand wil missen’ kosteloos aangeboden wordt. Vanwege de crisis biedt Studytube B.V. de online training tijdelijk gratis aan. Voor iedereen die thuiswerkt, overweeg deze cursus te doen, bijvoorbeeld tijdens de lunch? 


Koop nu een waardebon en steun de horeca 
Een ander initiatief waar ook een kans ligt voor evenementenbranche is het initiatief van Koninklijke Horeca Nederland : De website https://www.helpdehoreca.nl/ Op deze website kan een waardebon gekocht worden van een favoriete horecazaak. Door de sluiting van de horeca, zitten horecazaken tijdelijk zonder inkomsten. Door de waardebon te kopen help jij jouw favoriete horecazaak.  Zo kunnen zij nu de huur blijven betalen en heb jij straks iets leuks om naar uit te kijken zodra de deuren weer open gaan. Zo deelt ook evenementenlocatie Kameryck de oproep om alvast een waardebon aan te schaffen. In een video op Instagram delen zij een bericht dat zij niet bij de pakken neer gaan zitten. Ze bezorgen maaltijd die online te bestellen zijn.  



#Savethesummer 
Europese festivals doen gezamenlijke oproep: #SaveTheSummer. Festivals als Pinkpop, Rock Werchter, Mad Cool, Lollapalooza, Nova Rock, Pukkelpop, FM4 Frequency, Graspop en Mainsquare plaatsten de oproep al op hun social media kanalen. Het geluid: Laten we nu zorgen dat we in ieder geval een zomer vol muziek, entertainment, reizen, sport en evenemten kunnen garanderen. Door de snelle verspreiding van het coronavirus zijn evenementen op korte termijn verboden en op lange termijn in gevaar.




'Stick together and show each other some love and suppport'
Evenementenlocatie RAI Amsterdam vraagt ondanks moeilijke tijden toch om een positieve noot. Zij maken kans om met hun nieuwe hotel Nhow de Luxury Travel Advisor’s ‘Most Instagrammable #Hotel in the World’ Award in de wacht te slepen. 'In these challenging times we’re facing, it’s important to stick together and show each other some love and support.' 





 

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.