Op het prachtige kantoor van Dechesne en Boertje in
Muiden had FZ een 'afscheidsinterview' met Janine Dechesne. Nog één keer langs
25 jaar evenementen en eventbranche, met als conclusie: 'Als je het goed wilt
doen in deze branche, word je geen 65 in dit vak'.
Janine Dechesne trekt de deur van
organisatiebureau Dechesne en Boertje achter haar dicht.
Het was dagblad De Telegraaf die, met een groot artikel over Dechesne en
haar eerste bureau Nini's Productions, voor een vliegende start zorgde
begin jaren tachtig. 'Wij gaan Nederland leren feesten' kopte het artikel in
chocoladeletters. De media-aandacht leverde het eerste jaar al 12 events
op.
Serieuzer maken van eventbranche
Honderden evenementen later maakt Janine Dechesne de balans op. Met haar 25
jaar ervaring in de eventbranche heeft ze de branche zien groeien van bitterbal
en feestneus tot de professionele branche die het nu is, of zoals Dechesne het
omschrijft: 'Ik heb heel hard meegewerkt aan het serieuzer maken van de
eventbranche. Gesprekken met een klant gingen toen over de catering en de
bitterbal, nu gaat het om concepten. Mensen in beweging brengen daar gaat het
om'.
Afscheid van organisatiebureau
Dechesne neemt afscheid van haar organisatiebureau, haar 'kindje' zoals ze het zelf noemt. Dat doet pijn, maar lucht ook op. Een bijzonder interview met een bijzondere 'ik plan alles' vrouw in de komende FZ. Het nieuwe magazine verschijnt eind mei.