
Alpe d’HuZes is een jaarlijkse actie, waarbij deelnemers een bijdrage leveren aan de strijd tegen kanker. Onder het motto ‘opgeven is geen optie’ proberen deelnemers de befaamde Alpe d’Huez op een dag tot zesmaal toe op de fiets te beklimmen. Vorig jaar bedroeg het aantal deelnemers meer dan 8.000. Zij fietsten samen het recordbedrag van 32,2 miljoen euro bij elkaar, bijna een verdubbeling van het bedrag het jaar ervoor. Dit jaar werd zo'n 25 miljoen euro bijeengebracht. De Boer sponsorde deze tweedaagse actie in 2013 voor de tweede achtereenvolgende keer.
De Boer verzorgde net als vorig jaar verschillende accommodaties voor de catering, deelnemers en diverse winkeltjes. Nieuw en extra dit jaar waren de chalets, onder meer voor gebruik als media- en stilteruimte. Bij de meerdaagse op- en afbouw kon De Boer een beroep doen op militairen van het Nederlandse leger. Onder leiding van de uitvoerders van De Boer hielpen zij bij het neerzetten en afbreken van de tenten, zowel aan de voet als op de top van de berg. Het transport van het tentmaterieel naar de Franse Alpen was net als de tenten zelf gesponsord. Transportbedrijven Geertrans, Ewals Carge Care BV, Alphatrans BV gaven direct hun kosteloze medewerking aan dit project.
Trots
De Boer heeft de sponsoring van Alpe d’Huzes ondergebracht in het speciale Cares-programma, onderdeel van het beleid op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. 'Wij zijn trots dat we op de sponsorlijst staan van deze actie, waar elk jaar opnieuw meer mensen aan meedoen”, zegt Arnout de Hair, CEO De Boer Structures. “Kanker is een ziekte die jaarlijks nog altijd vele slachtoffers maakt. En hoewel steeds meer mensen kunnen worden genezen, blijft verder onderzoek noodzakelijk. Acties zoals Alpe d’HuZes zijn daarbij ongelooflijk belangrijk.'