7 december 2011

Cuisine on tour catert evenement van Porsche

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

PARTYCATERING - Partycateraar Cuisine on tour fungeerde als culinair partner tijdens het introductie evenement Porsche ‘The legacy continues’.

'De Porsche 911 is sinds 1963 een beproefd en succesvol model. Cuisine on tour weet als profilerende conceptcateraar als geen ander hoe je de introductie van het nieuwe type, de 991 culinair ondersteunt. In opdracht van evenementenbureau Something Original mocht Cuisine on tour zich buigen over de culinaire invulling gedurende de introductie van deze nieuwe jongensdroom', aldus Sander van Kaam van de conceptcateraar.

Met een totaal van 1600 gasten verspreid over drie Porsche dealers; Amsterdam, Leusden en Groningen, gaven bekende auto liefhebbende Nederlanders op vrijdag 2 december jl. het startsein voor de onthulling van het kunstwerk op vier wielen. 'Nadat de nieuwe Porsche de showroom binnenreed en het gebrul van de zes cilinders galmde serveerde de conceptcateraar een keur aan foodconcepten terwijl de gasten zich rondom de nieuwe Porsche begaven. Nog niet eerder ingezet en vernieuwend op een evenement is het kaasconcept, waarbij een Fromagière (vrouwelijke kaasmeester) zich met een kaastrolley door het publiek begeeft en à la minute een kaasadvies geeft met bijbehorende lekkernijen.'

'Naast dit interactieve concept wist Cuisine on tour hoge ogen te gooien met het onlangs overgenomen amuseconcept ‘Amusoment’ waarbij zowel creatieve zoete als hartige amuses live worden afgemaakt door amusomaîtres op hun zwevende dienblad. Centraal in dit concept staat creativiteit, hoog niveau en interactie. Creatieve uitspattingen gedurende avond waren er alom met soepjes waarbij de gast zelf haar smaak kon bepalen door met een ‘smaaklolly’ door de soep te roeren. Hoogtepunt van de avond was het serveren van een transparante bol met à la minute gerookte zalm waaruit de rook letterlijk opsteeg bij het openen van de bol. De conceptcateraar wist met deze ‘magische bol’ al eerder smaakpapillen en ogen te prikkelen op de Amsterdam International Fashion Week in januari dit jaar.'