10 augustus 2016

Creatief bureau bouwt voor Tele2 Nederlands dorp in Frankrijk

Door Maartje Springer
EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING & REALISATIE - Dat beleving en sfeer belangrijk zijn op een evenement is niets nieuws. Maar Tele2 doet hier tijdens zwarte zaterdag nog een schepje bovenop en liet een Frans plaatsje aan de Route du Soleil compleet ombouwen tot Nederlands dorp. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Met de campagne wil Tele2 laten zien dat je nu ook in het buitenland kunt bellen en internetten alsof je thuis bent. INDIE Amsterdam was verantwoordelijk voor het creatieve concept.

Creative Directors Rogier de Bruin en Emilio de Haan van INDIE Amsterdam, over de actie: 'Internet alsof je in Nederland bent, dat vonden we een hele sterke belofte. Er zat dus maar één ding op: een fraai ongerept Frans dorpje ombouwen tot een oer-Hollands oord. Het was mooi om te zien dat de Nederlandse vakantiegangers zich echt ook echt meteen thuis voelden. Voordat we het wisten werd de polonaise al ingezet, en stonden de eerste beelden op Facebook.'

Onlangs lanceerde de provider een korte film waarin de opmerkelijke transformatie te zien is. De campagne is het resultaat van de samenwerking tussen Tele2, INDIE Amsterdam en WeFilm.