BrancheGebabbel, voorwoord EventBranche Magazine 2 - 2017 (verwacht medio juni)
WKRgernis?
‘Wij dachten: toch even checken, maar het valt allemaal wel mee he, met die WKR?’ De vraag was nog niet gesteld of de ‘nou….’ deed al niet veel goeds vermoeden. En ook al gaan we graag op de bres voor ons eigen vak, transparantie en uitleg zijn ons dierbaarder dan het verzwijgen. Maar nu pas, 2 jaar na de invoering, zal de Belastingdienst actief gaan controleren op de Werkkostenregeling. En dat ziet er niet prettig uit…
Aan de hand van Deloitte doken we de materie weer in. Vanaf pagina 15 een vijftal pagina’s met de huidige stand van zaken, de uitleg en de tips. In het heel kort: er is geen klopjacht op interne evenementen met een funkarakter, maar middels de euro steekproef wordt wel binnen uw grootboek een aantal facturen gecheckt. Is die euro die bij de rekening van de A-artiest op het bedrijfsfeestje hoorde niet goed weggeschreven, dan volgen er meteen boetes. Niet prettig, ook niet desastreus, zo lang u maar weet wat er speelt. Lezen dus die 5 pagina’s en bestel meteen het dossier WKR en Events, via www.eventbranche.nl/werkkostenregeling
Investeren in uw vak is dan ook wel de boodschap van dit voorwoord. Wek uw eigen eager to learn op. Dit is namelijk een zeer bijzonder moment in de historie en de toekomst van live binnen marketing en communicatiemixen. Het gouden pad ligt klaar, maar dan moeten we wel meer te vertellen hebben, dan dat we het zo goed kunnen organiseren…
Daarom start nu rondom de Gouden Giraffe Event Awards 2017 de campagne #jointheLIVErevolution, daarom hopen we op het allergrootste branchefeest ooit tijdens #BBBQ17 op maandag 3 juli (www.beachbranchebarbecue.nl), want ook ons netwerk bepaalt onze kracht. En natuurlijk heeft u goud in handen als u kunt uitleggen aan uw CEO waarom u als markteer geld nodig heeft voor live marketing of live communicatie, maar als branche bent u ook tien stappen verder op het moment dat u uw opdrachtgever wetenschappelijk kunt uitleggen wat live doet. Die kennis kunt u opdoen tijdens het congres Neuromarketing en Events op het ss Rotterdam op maandag 4 september 2017. En dan, op 23 oktober, komt ons nieuwe label EvenemtOrganiseren tot leven, tijdens EvenementOrganiserenLIVE in de Van Nelle Fabriek in Rotterdam. Geen congres, geen beurs, maar een live moment waar experts antwoord geven op alle vragen van opdrachtgevers en organisatoren…
Werk aan de winkel dus. Leren, opdoen, gaan! We komen er aan, het liefst gezamenlijk, maar dan moeten we er wel allemaal wat moeite in stoppen. Stap 1 in dat goede voornemen: www.eventbranche.nl/abonneren/
Sjoerd Weikamp – sjoerd@eventbranche.nl
Redactie EventBranche.nl