Close: hoe een marketingtool voor events, ook een Corona hulpmiddel kan zijn

21-04-2020 - EVENEMENTENAPP CORONA - Close was toch wel één van de grootste verrassingen en meest succesvolle nieuwkomers op het gebied van events en apps de afgelopen periode. Waar Close de sporen al snel verdiende met upsell-mogelijkheden, marketing en directe communicatie is de app nu vooral ook een krachtig hulpmiddel voor evenementen en crowdcontrol in tijden van en vooral komende uit de Corona lockdown. Waar de upsell-mogelijkheden vanzelfsprekend ook blijven bestaan en voor meer omzet per bezoeker kunnen zorgen.

De succesvolle opstart van de app die naast informeren en communiceren vooral ook het marketing- en upsellmiddel is gebleken, komt door de Corona-crisis net als de rest van onze branche abrupt tot stilstand. Maar bij Close zelf zijn ze niet stil blijven zitten. De marketingtool beschikt over een team software-ontwikkelaars uit de eredivisie en dus is het platform zeer flexibel en eenvoudig op maat te maken. 'De combinatie van ticketing en communicatie die al onderdeel is van Close, maakt van onze app een ideale crowdcontrol-tool en dus een relevante oplossing om met bezoekers te kunnen communiceren', laat het team van Close bij monde van marketeer Remco Armee weten.

'Close levert een oplossing voor een veilige en gecontroleerde openstelling van de publieke ruimte. Met een eenvoudige app kan op een gecontroleerde manier en gedoseerd toegang worden gegeven tot een breed scala aan locaties en evenementen. Tevens kunnen de gebruikers goed geïnformeerd worden: zowel voor, tijdens als na het bezoek. Het Close platform is al enkele maanden beschikbaar en dankzij de CMS en geautomatiseerde templates, kunnen events en locaties binnen enkele uren aangesloten worden.'

'Een simpel voorbeeld: de Close app kan op weg naar een locatie aangeven waar mensen kunnen parkeren, welke ingang ze moeten gebruiken, welke route ze moeten volgen en zo kun je als organisator publieksstromen sturen. Maar ook in de locatie, neem bijvoorbeeld een theater, kun je bijvoorbeeld drankjes per app bestellen, die vervolgens gecontroleerd kunnen worden afgehaald, zodat je rijen voorkomt. Maar ook toegangstickets op basis van tijdsloten, snel scannen bij de ingang en een continue communicatie met de bezoeker behoren tot de Close-applicatie. Vanuit een commercieel oogpunt blijft Close een ideale tool om te upsellen, zeker in deze tijd belangrijk om zo tot meer omzet per bezoeker te komen. Zo komen we eigenlijk met dezelfde techniek tot een Corona-proof hulpmiddel voor eventorganisatoren.'


Direct na de officiele lancering van Close sprak EventBranche.nl in Amsterdam met Remco Armee van Close, interview uit oktober 2019:

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners