5 december 2011

Clientsharing houdt de eventbranche in stand

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

CLIENTSHARING BEDRIJFSUITJE - Delen lijkt het toverwoord om als eventbranche stevig in de schoenen te blijven staan in zware tijden. Costsharing en kennisdelen zijn al geadopteerd door de branche, maar daar komt nu ook nog clientsharing bij.

Paul de Kanter, salesman bij Indoor Skydive Roosendaal, bedacht een even simpel als effectief plan. Hij bedankt zijn opdrachtgevers met een uitje bij een conculega, in de wetenschap dat opdrachtgevers vrijwel nooit twee keer achter elkaar een bedrijfsuitje bij dezelfde aanbieder boeken. 'Dat is niet alleen ons probleem, maar dat geldt voor de hele branche. Op deze manier bedanken wij onze relaties voor de fijne samenwerking en worden ze bij de conculega geinspireerd voor wellicht een uitje bij hen in het komende jaar. Natuurlijk komt onze conculega op een ander tijdstip met zijn klanten bij ons.'

Het verhaal achter clientsharing leest u in EventBranche Magazine 6, die nog voor de feestdagen op uw deurmat ligt. Nog geen abonnee: neem nu een abonnement, ontvang 6 vakbladen, 2 trendguides en 6 uitnodigingen voor onze brancheborrels EN dat alles voor nog geen 100 euro >> abonneren