
In een eerste persuiting laat CityEvents.nl weten: 'In een tijd waarin het een steeds groter wordende uitdaging is om zakelijk overeind te blijven, is het juist belangrijk om bestaande partnerships te koesteren en nieuwe samenwerkingen aan te gaan. Door ideeën, informatie, relaties en budgetten met elkaar te delen worden zaken mogelijk die tot voor kort onmogelijk werden geacht. Deze ‘cocreating’ gedachte is het vertrekpunt voor CityEvents.nl, een online cocreatie platform voor lokale evenementenbureaus.'
Wat is jullie doelstelling?
'Met elkaar een front vormen om enerzijds een groter bereik te creëren en anderzijds elkaar aan te vullen op basis van werkgebied, product en overige expertise. Het concept CityEvents.nl is gebaseerd op het gedachtegoed ‘zo klein zijn als het moet en zo groot zijn als je wilt’. Door salesforce en gerelateerde budgetten bij elkaar te leggen ontstaat er een slagkracht waarmee CityEvents.nl een prominente positie binnen de evenementenbranche verwacht in te nemen.'
Met welke propositie?
'Op CityEvents.nl vindt de klant het leukste en meest actuele aanbod van iedere stad in Nederland. Het aanbod wordt aangeleverd en uitgevoerd door de beste lokale experts. Zij weten als geen ander wat er in hun stad speelt. Daarnaast zijn er op CityEvents.nl iedere dag acties en aanbiedingen te vinden van lokale leveranciers, zodat de site ook relevant is voor degene die zelfstandig een uitje wil organiseren.'
Hoeveel participanten zijn er inmiddels?
'CityEvents.nl is een initiatief van enkele gerenommeerde evenementenbureaus. Ieder bureau participeert met zijn ‘eigen’ stad. Inmiddels zijn meer dan de helft van de 36 beoogde steden vergeven.'