21 februari 2012

C&A viert 170-jarig bestaan met evenement van Marc van Laere Producties in DeFabrique

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - C&A vierde zondag 12 februari het 170-jarige bestaan met een feest in DeFabrique te Utrecht. Marc van Laere Producties tekende voor het concept en de uitvoering van Amazing Sunday. Een event voor 3000 volledig in rood uitgedoste medewerksters.

'De letterlijke en figuurlijke rode draad van het jubileumfeest was mode. De voormalige mengvoederfabriek DeFabrique was geheel gebrand in de C&A mode. Het thema ‘170 jaar’ kwam terug in een spraakmakende entree voor DeFabrique. Alle gasten kwamen letterlijk door het eerste C&A winkeltje uit Sneek de locatie binnen, waarna zij op de rode catwalk welkom werden geheten door de directie, modekoning Frans Molenaar en stylist Maik de Boer', kijkt het bureau dat verantwoordelijk was voor de conceptontwikkeling terug.

'De medewerksters verhoogden de feestvreugde door conform de dresscode in rode kleding te verschijnen. Een aantal gasten had zich voor de modewedstrijd Amazing Red in een speciale feestelijke creatie uitgedost. Een groots concert van C&A ambassadeur Jan Smit sloot het festijn waardig af. In het voorprogramma van de Volendamse zanger trad de winnares op van de talentencontest die in het voortraject onder de medewerksters van C&A was gehouden.'