24 februari 2012

Business Solutions Disneyland Paris: '2011 was ons beste jaar sinds 2007'

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EVENEMENTENLOCATIE ATTRACTIEPARK - De zakelijke afdeling van Disneyland Parijs, Business Solutions, maakte onlangs haar eigen cijfers op 2011 bekend. 2011 bleek het beste jaar sinds 2007. 'De afname van grote internationele events werd gecompenseerd met congressen.'

Volgens een van de grootste MICE-locaties van Europa is het succesvolle jaar in moeilijke economische tijden te danken aan het feit dat de evenementenlocatie/ attractiepark zich heeft weten aan te passen aan de trends in de markt. 'Maar ook onze nieuwe interactieve website heeft bijgedragen aan het succes, net als de hechtere samenwerking met bureaus, duidelijke aanwezigheid op trade shows en het pakket aan persoonlijke services voor onze klanten is uitgebreid.'

Dat resulteerde in enkele opvallende cijfers in 2011:

> Het aanbieden van package offers leidde tot 15 procent meer aanvragen
- 32 procent van de aanvragen was afkomstig van bureaus
- 58 procent van de aanvragen was afkomstig van corporates
- 10 procent van de aanvragen was afkomstig van overheidsinstellingen

> Stijging van het aantal retail en franchise evenementen

> 15 procent van de Business Solutions events was voor groepen van 500+

> Klanttevredenheid onderzoek resulteerde in een tevredenheidspercentage van 97 procent