Budgetten voor eventmarketing, meetings en live communicatie in de lift

13-06-2014 - EVENEMENTEN ONDERZOEK - Het grootste evenementenonderzoek in Duitsland, Meeting & EventBarometer 2014, is heel duidelijk: positieve ontwikkelingen in budget, bezoekers en aantal evenementen.

Meeting & EventBarometer doet onderzoek onder 7000 Duitse evenementenlocatie en 7500 organisatoren en opdrachtgevers van evenementen, waarvan meer dan de helft internationaal. Daarmee is het onderzoek toonaangevend in de Europese event- en meetingindustrie. De belangrijkste resultaten op een rijtje.

- De Duitse markt groeit:
De Duitse locaties telden 371 miljoen deelnemers, 2,5 procent meer dan in 2012. Daarbij werden evenementen steeds meer internationaal met een toename van 5 procent aan internationale gasten tov 2012. Ook het aantal evenemetnen groeide met 1,3 procent naar ruim 3 miljoen meetings en events.

- Aantal evenementenlocaties neemt toe:
Met 7034 meeting- eventlocaties voor meer dan 100 personen, groeide het aantal locaties tov 2012 met 1,4 procent.

- Budgetten groeien:
In 2007 beschikte nog minder dan een kwart van de opdrachtgevers en organisatoren over een budget van 0,5 miljoen euro of meer voor meetings, conferenties en evenementen. In 2013 beschikte 45% van de organisaties over een dergelijk budget.

- Budgetverwachting zeer positief:
80% van de Duitse opdrachtgevers en 84% van de internationale organisatoren verwacht in 2014 over een groeiend of op zijn minst gelijkwaardig budget te beschikken tov 2013. 95% verwacht hetzelfde aantal of meer evenementen te organiseren in 2014.

>> Bekijk nog veel meer interessante resultaten uit het onderzoek


Meeting & EventBarometer: Germany
The Meeting & EventBarometer is the only study that researches the entire German meetings market – including conferences as well as other events – and provides a meaningful in-depth analysis of the industry. The initiators of the study are the European Association of Event Centres (EVVC), the German Convention Bureau (GCB) and the German National Tourist Board (GNTB). In 2014 these partners commissioned the European Institute for the Meetings Industry (EITW) to place the meetings market under the spotlight again for the eighth year in a row.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners