Bevents heeft sinds kort een Engelstalige versie
van haar website. Daarmee speelt het bureau in op het internationale karakter
van haar klanten. Daarnaast verdiept Bevents zich in een
verdere internationalisering. Dat vraagt om uitleg.
Foto: een evenement van Bevents voor Microsoft.
Irene Kovacs van Bevents verduidelijkt het internationaliseringsverhaal van het bureau uit Zeist.
Engelstalig? Kwestie van voorzien in behoeften?
'Wij kregen inderdaad steeds meer aanvragen van internationale klanten die behoefte hebben aan Engelstalige informatie.'
Maar er zit meer achter.
'We zien dat veel van onze klanten steeds meer op EMEA/ global niveau gaan
opereren. Ook zien we steeds vaker dat de evenementen van onze klanten
internationaal worden aangevlogen. Dus een eventconcept dat voor de Nederlands
vestiging wordt ontwikkeld, dient vervolgens ook naar de internationale
vestigingen doorgetrokken te kunnen worden.
Wat betekent dat voor Bevents?
Dat houdt in dat ook wij ons moeten oriënteren op de internationale
mogelijkheden die wij onze klanten kunnen bieden. Daarom zijn wij ons aan het
oriënteren op het gebied van internationale samenwerkingsverbanden met mogelijke
partners hiervoor. Ook zijn we ons daarnaast verder aan het verdiepen in de
incentive markt.
Jullie gebruiken zelfs het
woord internationalisering...
'Dat betekent niet dat er al concreet sprake is van een buitenlandse
vestiging maar we zijn wel bezig met het onderzoeken van mogelijke scenario’s
voor de nabije toekomst.'