3 november 2016

Beste business to business events: automotive industrie 'rules'

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

EUROPEAN BEST EVENT AWARDS - Weer even terug naar de European Best Event Awards, de prijzen voor de beste eventmarketing en live communicatie van Europa. Want wat viel er nog meer op in St. Petersburg waar de winnaars bekend werden gemaakt? De automotive industrie beheerste de categorie B2B. Alfa Romeo, Volvo en BMW gingen er met de prijzen vandoor.

Winnaar European Best Event Award categorie B2B: Alfa Romeo
Het doel van het evenement van Alfa Romeo was simpel: grote mediawaarde en een buzz rondom het merk. Dat lukt:

- 1.205 artikelen in een maand tijd
- 673.047.691 personen werden bereikt
- 1.3 miljoen hits op Facebook
- 32.000 likes
- 802 tweets over het event

Volvo tweede in categorie B2B
Volvo presenteerde een evenement als aftrap naar de doelstelling in 2020: 800.000 verkochte auto's. Dat is nu dus nog niet te meten, maar het automotive event was er wel eentje om door een ringetje te halen:

Tot slot BMW Group. Dat eigenlijk al een pluim verdient omdat haar 100-jarige verjaardag vierde door weg te blijven bij de slogan '100 jaar BMW'. Het automerk richtte het complete event in om naar de komende 100 jaar te kijken.