BEA World: Nederlands evenement, gedragen door vrijwilligers, verslaat wereldmerken

03-12-2019 - BEA WORLD 2019- Opvallen tussen het geweld aan indrukwekkende cases tijdens de BEA World? Dat lukte de afgevaardigden van MPI Nederland doordat zij met hun case met recht een gamechanger waren.

Foto: Ph. WePhoto
 

Jezelf een gamechanger noemen en dit verkondigen op het podium tussen ’s werelds beste cases kan alleen als je het ook écht hebt waargemaakt. Afgevaardigden Gijs Verbeek en Babs Nijdam wisten met hun pitch, hun drive en vernieuwende event de jury te laten inzien dat MPI 'changed the game'.


EMEC19: change the way you meet, change the way you learn en change the way you experience. Een uitdaging om deze geloftes tijdens één evenement te bewerkstelligen. Een extra grote uitdaging met een eventbudget van €0,0,-  en een team van 20 vrijwilligers als stuwende kracht achter de organisatie. En de doelgroep?  Meeting professionals vanuit heel Europa, de experts als het gaat om game changing event design.

Doordat MPI Nederland deze kritische doelgroep wist te raken met een opstapeling van kleine, persoonlijke elementen werd het 4-daagse evenement, dat plaatsvond van 9 - 12 februari 2019 in Den Haag, een ongekend succes. Als 10 maanden na dato de impact en het succes van het evenement nog voelbaar is, dan heb je een winnende case in handen. Een aantal 'gamechanging' elementen van EMEC19 op een rij: 

 

Change the way you meet:
Op de volgende wijze koos MPI voor een vernieuwende en effectieve manier om verbinding te creëren:

  • Nationale deelnemers haalden de internationale deelnemers op in hun eigen auto. De rit van Schiphol naar Den Haag was waardevolle netwerktijd die verder gaat dan alleen over je werk praten.
  • Netwerken werd in het foodconcept geïntegreerd.  Deelnemers konden alleen samen bij de foodstations bestellen wanneer zij dit deden in een bepaalde taal of met iemand met hetzelfde vakantieland of lievelingskleur. Een laagdrempelige en vernieuwende manier om contact te leggen.
  • Verbindende en ontspannende activiteiten op zondagochtend: zoals hardlopen, yoga of een rondleiding door de stad.


Change the way you learn:
Hierin zagen de organisatoren een grote kans, want er zijn veel manieren waarop mensen kunnen leren, maar er worden er maar weinig gebruikt op conferenties. Tijdens EMEC19 werden de aanwezigen geactiveerd tijdens innovatie-leertrajecten. Inspiratie kwam van een ijzersterk sprekersprogramma, sector overschrijdende leertrajecten en trajecten buiten het conferentiecentrum. Geen spreker over parallellen tussen dieren en het kantoorleven, maar fysiek in de dierentuin de gelijkenissen aanschouwen. Geen lezing over de waarde van individuen binnen de groepsdynamiek, maar dit zelf ervaren door onderdeel te zijn van een orkest.
 

Change the way you experience

  • Het verrassingselement stond centraal in de reis van de bezoeker. Een koor van 80 jongeren verstopt achter de stoelen, een verborgen bar, een escape room met 330 personen. Daarnaast vond meer dan 50% (!) van het programma plaats buiten het conferentiecentrum.

 

Nadat de case in een heldere pitch aan de vakjury was toegelicht door Gijs Verbeek, de executive director van MPI Nederland, kon de Nederlandse delegatie van MPI alleen nog maar afwachten. Zenuwen voor de awardshow hebben ze niet, maar wel hopen ze vurig op de winst. Eén van de belangrijkste redenen: "Deze prijs is de ultieme manier om de groep aan vrijwilligers écht te kunnen bedanken voor de gigantische inzet", aldus Verbeek. Ruim twee uur later wordt MPI als winnaar uitgeroepen. Het World Tunnel Congress van AIM Group op een tweede plek en FutureNow van Creative Pro uit Slowakije op een derde plek achter zich latend. 

MPI the Netherlands changed the game met het evenement EMEC19.  Zoals het mooi beschreven werd door een jurylid: ‘They didn’t follow the path of change, they created the path themselves’. Vlak na de overwinning sprak EventBranche.nl met Verbeek: “Wat een geweldige beloning voor al die vrijwilligers die hun hele ziel en zaligheid in MPI stoppen om dit soort impactvolle events te ontwerpen en uit te voeren. Dit komt ze toe. Ik ben mega trots op deze erkenning”.


Nieuwsgierig naar de case? Bekijk hier de casevideo:




 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners