23 januari 2015

Aventiq organiseert Industributiediner voor Foodmagazine

Door Sjoerd Weikamp
EVENEMENTENBUREAU CONCEPTONTWIKKELING - Aventiq organiseerde begin dit jaar voor de tweede keer het Industributiediner van het Foodmagazine. Deze keer gehouden in de Grand Ballroom van het Okura Hotel te Amsterdam.

De gelegenheden dat de top van de Nederlandse foodindustrie en de grote retailers elkaar informeel kunnen ontmoeten zijn schaars. Tijdens het Industributiediner, georganiseerd door het Foodmagazine, kan dat wel. En is daardoor een drukbezocht jaarlijks fenomeen in de foodwereld.

Presentator van dienst Jeroen Smit fietste kundig door de issues in het programma. Motto: Samenwerking in een steeds meer digitale wereld. De gasten konden hem, door middel van het stemsysteem AVINT (ontwikkeld door Aventiq) ,met hun eigen smartphones direct van repliek dienen. Dat gaf de organisatie de mogelijkheid de meningen van de zaal op twee fronten tegelijkertijd te peilen. Door de snelle online output van AVINT konden de inzichten en peilingen de volgende dag al worden opgenomen in de nieuwste editie van Foodmagazine. Vast onderdeel zijn de jaarlijkse Industributie Awards, door Aventiq breed en in showstijl visueel ondersteund op het 15 meter brede scherm. De visuals bij de Keynote presentatie van e-commerce goeroe Tom Furphy (Wegmans, Amazon Fresh) werden breed uitgemeten. Voordeel voor de zaal: een visueel hoogstandje als inspirerende support bij een boeiend verhaal. De avond ervoor vond, eveneens in de Grand Ballroom van het Okura hotel, het jaarlijkse gala plaats van de Koninklijke Horeca Nederland. Hiervoor deed Aventiq de beeldregie in samenwerking met Carlier Events.

Foodmagazine, organisator van het Industributiediner was erg tevreden over de samenwerking. ‘Een perfect georganiseerd event, met een mooie mix van technologie, sfeer en interactie.’