
Amsterdam RAI heeft ervoor gekozen de transport binnen Amsterdam via schepen te laten verlopen. Deze schepen worden aangevoerd door stille en schone elektrische motoren. 'Het is een innovatieve manier om gebruik te maken van een eeuwenoude, bestaande Nederlandse manier van transport,' aldus MVO manager Marjolijn Krul.
Amsterdam RAI zal in 2013 ook beginnen aan de bouw van een aantal groene stadskassen. Deze kassen worden naast de Europahal gebouwd. 'Amsterdam is wereldwijd leider in duurzaam denken en het is ons doel als grootste beurs en congrescentrum van de stad om hierin voor te lopen.'
Het beurs- en congrescentrum streeft ernaar om in 2013 de Europese koploper te zijn op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Amsterdam RAI werkt aan duurzaamheid op het gebied van zeven pijlers: energie en klimaat, mobiliteit, water, afval, medewerkers, ketenverantwoordelijkheid en maatschappelijke betrokkenheid.
Eerder kondigde Amsterdam RAI al aan tientallen miljoenen te investeren in de uitbreiding van het complex.