American Express: 'Events hebben hun plek versterkt als drijvende communicatiekracht'

10-09-2019 - EVENEMENTENONDERZOEK - 'Zakelijke bijeenkomsten en evenementen hebben hun plaats versterkt als een kritieke drijvende kracht voor communicatie, groei en betrokkenheid voor organisaties in alle soorten en maten', aldus Gerardo Tejado, General Manager bij American Express Meetings & Events.

Belangrijke bevindingen uit het rapport zijn:

• De ervaring van de deelnemers is steeds belangrijker voor meetingplanners. Respondenten geven aan dat belevingselementen voorrang krijgen op logistiek, om een ​​betere betrokkenheid te stimuleren.
• Planners integreren technologie op een manier die weerspiegelt hoe bezoekers in hun dagelijks leven omgaan met technologie, om authentieke ervaringen te creëren.
• Om deze impactvolle momenten financieel mogelijk te maken, worden andere aspecten van evenementen mogelijk opgeofferd.
• Er vinden momenteel meer zakelijke bijeenkomsten plaats dan er ruimte beschikbaar is, wat uitdagingen oplevert voor organisatoren en planners.
• Beleid voor meetingsmanagement wordt in 2020 steeds robuuster. Naar verwachting worden compliancelevels van 85% bereikt in alle regio's.
• Veiligheid, beveiliging en voorkeursleveranciers zijn de componenten die waarschijnlijk het meest expliciet worden verwoord in het beleid voor meetingsmanagement.
• In het tijdperk van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) komen planners in hun beleidsupdates tegemoet aan de toenemende eisen op het gebied van compliance en gegevensprivacy.


Berichtgeving over economische en politieke instabiliteit hebben de vooruitzichten van de meetings- en eventsbranche niet getemperd, blijkt uit de 2020 Global Meetings and Events Forecast van American Express Meetings & Events (M&E), een divisie van American Express Global Business Travel (GBT). Volgens het rapport zijn meetings- en eventsprofessionals optimistisch over 2020, omdat voor het vijfde opeenvolgende jaar een gestage groei van alle soorten zakelijke bijeenkomsten wordt voorspeld.



"Over het algemeen is het inspirerend om positieve vooruitzichten voor de meetings- en eventsbranche te constateren, als we naar 2020 kijken. Zakelijke bijeenkomsten en evenementen hebben hun plaats versterkt als een kritieke drijvende kracht voor communicatie, groei en betrokkenheid voor organisaties in alle soorten en maten," aldus Gerardo Tejado, General Manager bij American Express Meetings & Events. "De uitdaging voor planners is nu om meer te halen uit wat ze hebben: een naadloze ervaring voor de deelnemers creëren, technologie gebruiken voor een authentiek doel en voldoen aan de vraag naar gepersonaliseerde ervaringen."
 
Noord-Amerika: hard werken werpt vruchten af
Terwijl meetings- en eventsprofessionals in Noord-Amerika uitkijken naar een jaar van stabiele groei, zien zij hun inspanningen wat betreft het meetingsmanagement zijn vruchten afwerpen. Na het jarenlang stimuleren van policy compliance hebben drie van de vier organisaties formele goedkeuringsprocessen geïmplementeerd. De totale uitgaven in Noord-Amerika stijgen licht met + 1,6%. Er zullen nog steeds meer interne bijeenkomsten plaatsvinden dan elk ander type bijeenkomst, hoewel het totale aantal naar verwachting daalt van 30% tot 25%. Dit is deels het gevolg van meer incentivereizen, waarvan het percentage mogelijk oploopt van 11% naar 15%.




 
Europa: ervaring is 'bijna' alles
Hoewel de betrokkenheid van bezoekers in Europa net zo belangrijk is als elders, worden meetings- en eventsprofessionals hier geconfronteerd met specifieke uitdagingen met betrekking tot de AVG en de politieke instabiliteit die wordt veroorzaakt door Brexit. Planners moeten zich bewust zijn van de manier waarop ze een evenementervaring bieden en tegelijkertijd blijven voldoen aan de AVG. De totale uitgaven voor zakelijke bijeenkomsten stijgen naar verwachting met +2,1% en de kosten per deelnemer per dag stijgen naar verwachting met 1,9% voor incentives en speciale evenementen. Als de budgetten zouden stijgen, zou 30% van de ondervraagden zich richten op het verbeteren van de ervaring ter plaatse, een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar.
 
Azië-Pacific: de jongleeract
Hoewel voorspeld wordt dat de totale uitgaven voor zakelijke bijeenkomsten in 2020 in alle regio's zullen stijgen, zal de stijging in APAC de meest bescheiden zijn (1,3%). Planners blijven meer doen met minder in de regio, terwijl de ervaring van de deelnemers altijd centraal staat. Terwijl meetings- en eventsprofessionals meer gevarieerde voorkeuren aangeven voor het omgaan met veranderende budgetten, zoals het verminderen van het aantal nachten (16%), onsite reispersoneel (13%) en room drops (13%), gaf 35% van de respondenten aan dat ze de ervaring ter plaatse zouden verbeteren als de budgetten met 10% werden verhoogd.
 
Midden- en Zuid-Amerika: klaar om technologie voor zakelijke bijeenkomsten te omarmen
De respondenten van de enquête in Midden- en Zuid-Amerika voorspellen een stabiel jaar voor de meetings- en eventsbranche, en dit is de enige regio waar de verwachte budgetverhogingen mogelijk overeenkomen met de verwachte tariefverhogingen. Midden- en Zuid-Amerika zijn ook het meest optimistisch over de mogelijkheden van planners om technologie te integreren om de ervaring van de bijeenkomst te verbeteren.
 
Meetingprogramma's worden ook meer geformaliseerd in de regio, waarbij meer dan 81% van de respondenten aangeeft dat zijn een formeel beleid, een centrale afdeling en goedkeuringsprocessen hebben. Verwacht wordt dat de hoteltarieven voor groepen met 2,3% zullen stijgen, samen met de luchtvaarttarieven voor groepen (1,7%). De totale uitgaven voor zakelijke bijeenkomsten zullen een gezonde stijging van 2,6% laten zien, net als het aantal conferenties en beurzen, dat met 6% zal toenemen.
 
Over de 2020 Global Meetings & Events Forecast
De 2020 Global Meetings & Events Forecast is gebaseerd op een enquête onder ruim 550 meetings- en eventsprofessionals van over de hele wereld en interviews met experts uit de branche. Respondenten vertegenwoordigen bedrijven, verenigingen, inkopers en leveranciers uit vijf continenten en 33 landen. Het resultaat is een wereldwijd statistisch representatief beeld van de meetings- en eventsbranche in 2020.
 
De 2020 Global Meetings and Events Forecast van American Express Meetings & Events bevat ook drie speciale hoofdstukken:

• Small Meetings: The Next Frontier of Meetings Management brengt de uitdagingen van en de opkomende technologische oplossingen voor kleine zakelijke bijeenkomsten in beeld.
• Delivering a Personalized Incentive Travel Program biedt praktisch advies voor het cultiveren van een ervaring waardoor deelnemers zich echt gewaardeerd voelen en de impact van investeringen in incentives wordt vergroot.
• Planners Want Pain-Free Reconciliation to Paint More Robust Meeting Spend Pictures is gebaseerd op een enquête die tot stand is gekomen in samenwerking met The BTN Group en gaat in op trends en uitdagingen in de afstemmings- en betalingssfeer voor zakelijke bijeenkomsten en evenementen.
 
Klik hier voor het volledige rapport. 



Over American Express Meetings & Events

American Express Meetings & Events, een divisie van American Express Global Business Travel, biedt jarenlange ervaring, expertise en vooruitstrevende mogelijkheden om impactvolle bijeenkomsten en evenementen voor klanten te realiseren. Het wereldwijde team adviseert haar klanten op het gebied van zakelijke bijeenkomsten, evenementen, inkoop, planning, budgettering, kostenbeheer, rapportage en benchmarking, in combinatie met strategisch advies en integratie van innovatieve technologie. Deze aanpak richt zich op het creëren van zichtbaarheid, besparingen en het mogelijk maken van effectieve evenementbelevingen.

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer
LAATSTE KANS: 90 kennissessies, 4 eventpodia, gratis kaarten #TNE19

>GERELATEERD uit Eventbranche Select®

EventBranche supporting partners

EventBranche preferred partners