31 juli 2020

80 procent klanten Kinly kiest voor online event: 6 gouden tips

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

Vier van de vijf vaste opdrachtgevers van Kinly kiezen nu definitief voor een online event. Daar waar Kinly met de rental-afdeling voor fysieke evenementen zo goed als stilstaat, nemen de virtuele evenementen het over. ‘Direct na de lockdown was videoconference, streamen en online communiceren hot, maar nu vragen opdrachtgevers echt om virtuele experiences en een rijkere online beleving’, weet Robert Blaas. ‘En als je de mogelijkheden optimaal benut dan kan het effect en de impact ook online enorm zijn. ‘

Met die duidelijke shift, de grote ervaring en expertise heeft Kinly 6 gouden tips om van online events een echte experience te maken en dus te varen op de krachten van live. Met deze tips leg je de basis voor jouw online event:

Ga bij een online event uit van de ervaring die je wilt creëren

Neem een partij in de hand die je volledig kan ontzorgen. Het liefst eentje die zowel de techniek, de aankleding en dus de totale productie om tot communicatie en beleving te komen uit handen kan nemen

Vergeet in geen enkel geval de hoofdvraag leidend te laten zijn: wat wil ik bereiken met mijn online event?

Zorg voor de laagst mogelijke techniek-drempel. Toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn de toverwoorden

Het online event moet goed ontsloten en beveiligd zijn naar buiten toe

Vind een partij die niet alleen de techniek verzorgt, maar juist ook creatief mee kan denken

<p><a href="https://eventbranche.maglr.com/eventbranche-magazine-2/4-hybride-en-online/kinly" target="_blank"></a></p>
" src=