Beeld en Geluid Experience, de nieuwe media-attractie
in Hilversum, heeft zondag de 25.000e bezoeker ontvangen. Tijdens de
kerstvakantie trokken 18.000 mensen naar het gebouw. Absolute topdagen waren
vrijdag 29 december en vrijdag 5 januari, met elk bijna 2000 bezoekers.
De 25.000e bezoeker was de Hilversumse Bas Servais (15) die met
zijn moeder en zusjes de media-attractie bezocht.
Beeld en Geluid ging vijf weken geleden open. Onderdeel is de Experience,
waar bezoekers zelf het nieuws kunnen lezen, een screentest voor een soap kunnen
doen, of als dj een eigen radioprogramma maken. Ook populair zijn het paviljoen
De Betovering, over special effects en de Wild Ride, waarin de bezoeker zich
laat meevoeren in een natuurfilm.
Directeur Pieter van der Heijden is blij met de opkomst. ,,Wat ik nog het
mooiste vind, is dat vooral gezinnen met schoolgaande kinderen hun weg naar
Beeld en Geluid weten te vinden.'' Hij streeft naar minstens 150.000 bezoekers
per jaar.
Lees ook: