25+termen+die+een+eventmanager+nooit+meer+mag+gebruiken%2E%2E%2E
Nieuws

25 termen die een eventmanager nooit meer mag gebruiken...

EVENTMARKETING - Onze zeer gewaardeerde partner EventMB.com heeft naast de meest complete en up to date naslagwerken, innovatieve inzichten en prachtige achtergrondartikelen, ook wel eens een artikel met een knipoog. Al snijdt het wel hout: 25 termen uit de eventmarketing die bij uw gast de haren overeind doen staan...niet meer doen dus!

Bij eventmarketing wil je de zekerheid hebben dat al uw woorden bij uw publiek aansluiten. Door woorden te gebruiken die hun kracht verloren hebben door overmatig gebruik of door overdrijving, verliest uw marketing aan effectiviteit. Met concentratiebogen een aandachtsspannen, kunt u zich niet veroorloven om uw gasten teleur te stellen of hun aandacht te verliezen.

Ouders in de jaren '80 begrepen er niets van: alles was opeens 'blits'. Ze konden maar niet begrijpen waarom alles blits was, of soms zelfs 'super blits'. Door het woord voor alles te gebruiken, was eigenlijk niets meer echt blits. Ook vandaag de dag zijn we niet immuun voor dit soort te veel gebruikte woorden en zinnen. Mocht u zelf dit soort woorden gebruiken, dan heeft uw eventmarketing direct zijn kracht verloren, het is tijd om ze op te geven, om ze niet meer te gebruiken.

Episch

Evenementen met een jongeren doelgroep worden vaak bestempeld als episch, maar de kans dat uw evenement ook echt wonderbaarlijk en groots is, die kans is wel heel erg klein hoor.

Letterlijk

Sommige mensen gebruiken het woord letterlijk zo vaak, dat het letterlijk geen waarde meer heeft. En dan hebben we het nog niet eens over het feit dat in 99,99999 procent van de gevallen eigenlijk figuurlijk betekent.

Onvoorstelbaar

Als het onvoorstelbaar, is dan kunt u het zich toch niet voorstellen, toch? Ziet u het probleem?

Fenomenaal

Zie episch.

Geweldig
 

Weer zo'n woord opvuller dat haar betekenis helemaal kwijt is.

Goed

Hoe gaat het? Goed.Hoe was het evenement? Goed. Zullen naar een show gaan? Goed. Het woord is net zo vaak gebruikt als het lidwoord het.

Mooi

Goed, maar dan wat beleefder.

Fantastisch

Mooi, maar dan op een onvoorstelbare wijze....

LOL

Als marketeers dit woord gebruiken, betekent het over het algemeen dat iets niet grappig is. LOL. Nog veel vaker wordt het gebruikt als een soort vullertje om dat wat er net gezegd werd te verzachten: 'U heeft de early bird korting net gemist, dus u moet het volle pond betalen, maar het zal het dubbel en dwars waard zijn. LOL.' Uw gast weet nu echt niet meer of de eventmanager sarcastisch is of dat hij/zij lacht om hun pijn.

OMG

OMG, of vaak uitgesproken als Oooh Em Gieh, komt overwaaien uit Amerika, maar staat vooral voor het enthousiasme van een 13-jarig meisje die voor het eerst naar haar favoriete boyband gaat. Prima woord dus, als dat uw doelgroep is. Zo niet, laat het.

Etc.

Er straalt een soort luiheid uit van Etc. Het zou eigenlijk alleen gebruikt moeten worden voor een lijst waar het volgende punt echt voorspelbaar is. Als er nog opties over zijn, dan moeten deze specifiek genoemd worden niet afgerond met etc. Veel marketeers gebruiken het wanneer er eigenlijk niets meer te vertellen valt, maar om het dan toch maar nog specialer te laten klinken, volgt er nog een etc. We kunnen ook 'en nog veel meer' gebruiken, als een soort vriendelijker alterego van Etc. 

Claims met 6 nullen

Evenementen met als doelgroep bijvoorbeeld freelancers of ondernemers, waarbij vervolgens de belofte wordt gedaan dat ze op het evenement dusdanig advies krijgen dat ze na het event inkomens krijgen van meer dan 6 nullen. Dat zijn event-equivalenten van loterijtickets en klinken uiteindelijk erg 'slonzig'. 

 

Eerlijk

Niets maakt uw eventclaims onzekerder en onbetrouwbaarder dan het woord 'eerlijk' te gebruiken. Ook verwerkt in antwoorden op lastige vragen, is het een dodelijk woord. 'Eerlijk, ik weet niet waarom het bedrag twee keer van uw creditcard is afgeschreven....' Pak even uw tijd en kom met een adequaat antwoord.

Interessant

Beloof nooit dat uw evenement of uw sessies interessant zijn. Dat is simpelweg niet aan u om te zeggen. Maar als u de meerwaarde achter dat wat het 'interessant' maakt, bloot kan leggen, leg dat dan gewoon uit in plaats van het woord interessant.

Waardevol

Zie hierboven. Vertel niet dat uw evenement waardevol is, laat het zien.

Deel uw verhaal

Storytelling is een zeer effectieve manier om met uw publiek in contact te komen. Omdat veel marketeers hun deelnemers vragen om hun verhaal te delen. Het probleem met deze aanvliegroute is dat heel veel mensen problemen hebben om 'hun verhaal' te vertellen. U moet ze helpen door handvatten, voorzetten en kapstokken te geven. Zet er geen druk op om hun verhaal te vertellen en te delen, maar probeer de juiste snaar te raken zodat uw deelnemers hun verhaal willen delen, het liefst zelfs van de daken willen schreeuwen.

(Aan)Gevraagde testimonials/reviews

Dit gaat vast een boel mensen boos maken, maar vragen naar testimonials en reviews over uw evenement en die op uw eventwebsite plaatsen, die staan slechts voor een fractie van de betrouwbaarheid van organische reviews. Iedereen begrijpt dat de reviews/testimonials op uw website uitgekozen zijn. Laat willekeurige gasten uit het verleden hun mening geven, dat zal echt een groter potentieel bereiken dan uw aangevraagde reviews.

Erg

Ok, mensen zouden nog best wel eens kunnen geloven in uw gebruik van het woord 'erg', maar uiteindelijk is het toch niet effectief. In plaats van te roepen dat uw evenement 'erg interessant' is, is het vele malen beter om gewoon uit te leggen wat dat betekent en hoe dat komt. Val niet terug op een zwak woord om uw event te vermarkten.

Stoer (bad ass)

Behalve als je Chuck Norris of Clint Eastwoord bent, uit de jaren dertig, laat deze poging om 'stoer' te lijken over aan de professionals...De meeste van ons zijn niet stoer, zijn geen bad asses. Laten we eerlijk zijn, wij hoeven ook helemaal geen bad ass te zijn. Wanneer werd voor het laatste een marketeer opgeroepen om de wereld te redden? We hebben allemaal onze eigen talenten, stoere bad ass is niet één van de talenten die bij de eventmanager hoort, net als bij vele, vele andere professies.

Uitverkoop

Deze term wordt vaak gebruikt om aan te sporen tot actie door een gevoel van urgentie op te wekken. Maar de bezoeker van vandaag de dag is cynisch en gelooft niet altijd meer in claims als selling-out. Ze weten dat er altijd nog weer kansen komen om tickets te kopen.

Authentiek

Net als het woord 'eerlijk' betekent authentiek over het algemeen het exact tegenovergestelde. Gebruik het woord authentiek om voedsel te beschrijven, niet een individu.

Transparant

Mensen houden van transparantie. Maar wat ze niet waarderen is een marketeer die vertelt dat ze transprant zijn. Als je het woord moet gebruiken om transparantheid aan te tonen, dan zal het wel niet zo zijn.

Geen verplichting

Zelfs als u uw bezoekers vertelt dat er geen verplichtingen hangen aan dat wat ze krijgen, dan nog kan het gevoel van de verplichting in iets anders zitten. Voorbeeld? Alle bezoekers krijgen een gratis stoelmassage op de beursvloer. Zonder enige verplichtingen. Maar als de masseuse van de gratis stoelmassage op haar stand ook producten verkoopt, dan zullen uw bezoekers een gevoel van verplichting ondervinden, zelfs als u die juist niet wilde meegeven.

Snelle beslissers aanbieding

Deelnemers worden slimmer. Als u ze bij uw laatste evenement een korting hebt aangeboden, net voor de registratie dicht ging, zullen ze de volgende keer langer wachten. Als u een snelle beslissers korting geeft zorg dan dat er een limiet aan het aantal kortingen zit. Anders bent u niet geloofwaardig.

Revolutionair

Is dat zo? Echt? (...wel in het geval van #jointheLIVErevolution natuurlijk...)

Conclusie: 
Marketing trucjes zijn zo 2015. In plaats daarvan is het slimmer om de taal te gebruiken van uw potentiele gasten en creeer een gevoel. Om dat te kunnen, moet u bovenstaande woorden echt uit uw eventmarketing woordenboek schrappen.

25 Event Marketing Phrases No Attendees Believe Anymore first appeared on EventMB


 

 

 

EventBranche.nl is trots onderdeel van het EventMB-netwerk

© 2023 Eventbranche.nl is een uitgave van Proef Media bv.