15 december 2011

10 Gouden Stappen om online gevonden te worden

Door Sjoerd Weikamp

Rubrieken

ONLINE MARKETING - In het komend EventBranche Magazine, dat komende week bij onze abonnees op de deurmat valt een katern met de titel 'Hoe word ik online gevonden'. Daarin voorbeeld sites, maar ook de 6 overtuigingstechnieken met social media en 10 gouden stappen om online als eventbedrijf beter gevonden te worden.

Speciaal voor EventBranche Magazine nam online marketingbureau ZEO uit Utrecht de tijd om in vier pagina's een aantal interessante en bruikbare tips voor u uiteen te zetten. Het uitgebreide verhaal, de stappen en de achtergronden leest in ons magazine. Hierbij alvast de 10 gouden stappen:

1. Formuleer een doelstelling
2. Installeer Google Analytics
3. Maak een analyse van minimaal 2 weken
4. Breng in kaart op welke zoektermen je gevonden wilt worden
5. Start een Google Adwordscampagne en koppel deze aan Analytics
6. Dagelijks beheer voor optimaal rendement, maak ook gebruik van uitsluitingswoorden
7. Analyseer de beste zoekwoorden in de campagne
8. Gebruik juist deze woorden om de organische vindbaarheid van je site te verbeteren (SEO)
9. Meet de resultaten van je inspanningen door gebruik te maken van diverse meettools. bijvoorbeeld om je organische ranking te meten
10. Ga adverteren in het inhoudsnetwerk van Google

Rutger Maree geeft in het magazine complete tekst en uitleg. Interessant voor ieder eventbedrijf.